اولیانوف: نتایج اولیه نشست‌های کارشناسی برجام، عصر امروز مشخص می‌شود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که احتمالاً عصر امروز (پنجشنبه)، نتایج اولیه نشست‌های کارشناسی در وین در خصوص برجام مشخص خواهد شد.

به گزارش رصد روز، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در «وین» پایتخت اتریش احتمال داد که نتایج اولیه نشست‌های کارشناسی درباره لغو تحریم‌های آمریکا درباره برجام و بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی امروز (پنجشنبه) مشخص شود.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در این خصوص توضیح داد: «دو گروه کارشناسی به تلاش‌ها و کار خود در وین در خصوص برداشته شدن تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی ادامه می‌دهند. نتایج اولیه احتمال امروز عصر مشخص می‌شود».

حاضران در نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین توافق کردند که دو گروه کاری در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود که متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک یعنی کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشورهای ۱+۴ است.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست گروههای کاری در حوزه تحریم و هسته‌ای گفت: «کار این دو گروه کاری این است که این مجموعه اقداماتی که دو طرف در یک مرحله باید انجام دهند مشخص و نهایی کند و بعد ما دوباره در کمیسیون مشترک ترتیب و توالی اقدامات و جزییات مربوط به زمانبندی آنها را مشخص کنیم».

عراقچی توضیح داد: «قرار است صبح جمعه کمیسیون مشترک کار این دو کارگروه را بررسی کند، پیشرفت کار را ببینیم و اگر مشکلات و موانعی است را ارزیابی کنیم. در دو سه روز آینده کار کارگروه‌های دوگانه را به صورت مرتب ارزیابی و گزارش‌های همکاران را می‌شنویم و اگر کار به سمت پیشرفت است، کارگروه‌ها ادامه خواهند داد و اگر پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و طرف‌های مقابل جدیت نداشته باشند، طبیعی است که این روند ادامه نخواهد یافت».

وی همچنین تصریح کرد: «در همه این مراحل بین ما و کشورهای ۱+۴ مذاکرات صورت می‌گیرد، ما هیچ مذاکراتی با آمریکا یا هیچ کشور دیگری نداریم. مذاکرات ما با ۱+۴ در قالب کمیسیون مشترک است».

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط