بانکها به کدام بخش بیشترین و کمترین تسهیلات را دادند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، طبق آمار منتشر شده در ۷ ماهه ابتدایی سال مشخص شد که بانک ها در این بازه زمانی به بخشهای کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، بازرگانی ۱۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند که در این بخش خدمات با در...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، طبق آمار منتشر شده در ۷ ماهه ابتدایی سال مشخص شد که بانک ها در این بازه زمانی به بخشهای کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، بازرگانی ۱۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند که در این بخش خدمات با دریافت ۶ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال بیشترین سهم از تسهیلات بانکها را به خود اختصاص داد. صنعت و معدن نیز سهم ۴ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریالی از مجموع تسهیلات را برای خود می بیند. ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال نیز به بخش بازرگانی دریافت کرد و سهم بخش کشاورزی یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال بود. کمترین سهم نیز مربوط به مسکن و ساختمان با ۷۵۴ میلیارد و ۷۲۹ میلیارد بود.

هدف این تسهیلات پزداختی ، ایجاد ، تأمین سرمایه در گردش ، تعمیر، توسعه ، خرید کالای شخصی و خربد خانه بود که در این میان تأمین سرمایه در گردش با ۹ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال معادل ۶۶.۹ درصد از کل تسهیلات بیشترین سهم را داشت. ایجاد ۱۱.۱ درصد از تسهیلات را را به خود اختصاص داد و یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از سبد تسهیلات را در بر داشت. توسعه با سهم ۸.۴ درصدی یک هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال را مال خود می بیند. و بخش خرید مسکن نیز هنوز با دریافت ۱۸۹ میلیارد و ۵۸۹ میلیارد ریال کمترین میزان تسهیلات ۷ ماهه ابتدایی را داشت.

تسهیلات پرداختی بانکها در 7 ماهه ابتدایی سال

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار