بانک آینده در گزارشات مالی جدید به ابهامات دامن زد

هرچند در صورتهای مالی منتشر شده بانک آینده از میزان کفایت سرمایه صحبتی نشده اما با وضعیت فعلی نمی توان خیلی امیدوار به وضعیت درستی در کفایت سرمایه بانک بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک آینده که حرف و حدیث در مورد آن زیاد است در شرایطی وضعیت بدی را پشت سر می گذارد که در چندسال گذشته به واسطه عدم ارائه صورتهای مالی ابهامات زیادی را پشت سر گذاشت. هرچند ارائه صورتهای مالی سال ۹۷ و ۹۸ نیز چیزی از ابهامات موجود را کم نکرد و باید به آن توجه ویژه داشت اما در هرصورت آنچه که در حال حاضر می تواند مهم و حائز اهمیت باشد ادامه مسیری است که بانک آینده در آن قرار دارد. محمد فطانت فرد مدیرعامل بانک آینده است که درحال حاضر به صورت همزمان در کارخانجات ریسندگی و بافندگی و پوشاک جامعه عضو هیئت مدیره است زیان بانک آینده را بالغ بر ۱۳۲ هزار میلیارد می بیند. البته فطانت فرد در کنار این موضوع باید نیم نگاهی هم به وضعیت بدهیهای بانک داشته باشد که با رسیدن به ۲۱۱ هزار میلیارد تومان از مجموع دارائیهای آینده پیشی گرفته است.هرچند در صورتهای مالی منتشر شده بانک آینده از میزان کفایت سرمایه صحبتی نشده اما با وضعیت فعلی نمی توان خیلی امیدوار به وضعیت درستی در کفایت سرمایه بانک بود.

این بانک سود پایه هر سهم خود را در صورتهای مالی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به میزان ۷۰ درصد کمتر می بیند دو عضو دیگر خود را نیز همزمان در شرکتهای دیگر جزو اعضای هیئت مدیره دارد.

شعبان مرادی در بانک آینده به صورت همزمان در سه شرکت دیگر عضو هیئت مدیره است. مرادی در شرکتهای نیروگاهی فولاد دنا ، صنایع برق و انرژی صبا و توسعه سرمایه رفاه عضو هیئت مدیره است.

علی سعیدی دیگر عضو هیئت مدیره این بانک نیز به نمایندگی از بانک اقتصاد نوین در هیئت مدیره تأمین سرمایه نوین حضور دارد تا با این ترکیب بیش از ۵۰ درصد اعضای هیئت مدیره آن با حال و روز فعلی بانک بیش از یک شغل داشته باشند.

در کنار این موضوعات عدم ارائه فهرست مرتبط با تسهیلات کلان از دیگر ابهامات جدی بانک آینده است که انتظار می رفت جهت شفاف سازی در صورتهای مالی منتشر شود. همچنین در این صورتهای مالی از موضوع حقوق و دستمزد اعضای هیئت مدیره صحبتی نشده که مطالبه جدی در این باره می توان مطرح نمود.

به هرحال آنچه که مسلم است صورتهای مالی از شفافیت کافی برخوردار نیست که در گزارشات بعدی بیشتر در مورد آن خواهیم گفت.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار