بانک ایران زمین در مسیر تحقق انتظارات سهامداران

شاید مهمترین کار در سالهای اخیر تلاش برای افزایش سرمایه بانک بود که در این مورد شاهد اظهارات مثبت بازرس و حسابرس قانونی در اردیبهشت ماه سال جاری بودیم و در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه بانک ایران زمین با افزایش ۴۰۰ درصدی ...

شاید مهمترین کار در سالهای اخیر تلاش برای افزایش سرمایه بانک بود که در این مورد شاهد اظهارات مثبت بازرس و حسابرس قانونی در اردیبهشت ماه سال جاری بودیم و در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه بانک ایران زمین با افزایش ۴۰۰ درصدی به ۲۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، انتشار صورتهای مالی ۶ ماهه بانک ایران زمین و بهبود نسبی در برخی شاخصه های مهم مالی انتظارات سهامداران را جهت مرتفع شدن موضوع زیان انباشته این بانک افزایش داد. با بررسی اقدامات صورت گرفته در سنوات اخیر مشخص می شود که اراده جدی مدیران بانک در جهت خروج از وضعیت فعلی با سیاست گذاریهای اثرگذار همراه بوده که بخشی از این نتایج در گزارشات مالی و روند تزریق نقدینگی و تبدیل آن به ارزش افزوده نمود پیدا کرده است.

شاید مهمترین کار در سالهای اخیر تلاش برای افزایش سرمایه بانک بود که در این مورد شاهد اظهارات مثبت بازرس و حسابرس قانونی در اردیبهشت ماه سال جاری بودیم و در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه بانک ایران زمین با افزایش ۴۰۰ درصدی به ۲۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

حضور موفق در موضوع سرمایه گذاریها که در گزارشات قبل به آن اشاره شد یکی دیگر از منابع تحقق کاهش زیان انباشته بانک در سالهای گذشته بود که علیرغم نوسانات موجود در بازار سرمایه و البته سایه سنگین قیمت گذاری دستوری در بخشهای مختلف کارنامه عملکردی قابل قبولی را نشان میدهد.

از دیگر اقدامات صورت گرفته که مورد نظر بسیاری از سهامداران بانک می باشد تعیین تکلیف مجامع عقب مانده بانک است که در دو سال گذشته تلاشهای زیادی در این زمینه انجام شد و مجوز برگزاری چند مجمع عقب مانده بانک از سمت بانک مرکزی صادر گردید.

بررسی گزارشات مشخص می کند مانده طلب این بانک از تعاونی مولی الموحدین بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال است که در این باره اقدامات مؤثری جهت انتقال اموال و دارائیهای این مؤسسه به بانک صورت گرفته که می تواند تراز مالی بانک را با توجه به ایجاد ارزش افزوده در بخشی از دارایی ها تعدیل کند.

برگزاری مزایده جهت فروش املاک مازاد که در دوسال گذشته با جدیت بیشتری همراه بوده از دیگر اقدامات مؤثر بانک ایران زمین جهت خروج از زیان انباشته و بهبود شرایط مالی بود.

اشاره به این موضوع نیز ضروری می نماید که در پایان سال قبل مجموع مطالبات این بانک از بانک ها و مؤسسات اعتباری ۴ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال بود که این مقدار در پایان شش ماهه سال جاری به ۹۶۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال کاهش یافت.

من حیث مجموع عملکرد مدیران بانک ایران زمین با استناد به آنچه در گزارشات مالی قابل مشاهده است مطلوب و قابل قبول به نظر می آید و البته تعامل سایر نهادهای بالادستی برای حل و فصل مسائل می تواند موجب تسریع در روند حرکتی جهت خروج از شرایط فعلی شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار