بانک سپه در مورد قراردادهای کلان ارزی و ریالی با صندوق توسعه ملی توضیح دهد

محمدکاظم چقازردی 24.720 میلیارد ریال طی سال 95 تا آبان 98 قرارداد سپرده گذاری ریالی با صندوق توسعه ملی با بانک سپه در کارنامه عملکرد این بانک می بیند که می توان پرسید این مبالغ چگونه صرف و هزینه شده است؟البته باید به این مسئله 1 میلیارد د...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پنج سال از آخرین انتشار صورتهای مالی نخستین بانک کشور که باید الگوی شفافیت برای سایر دستگاههای فعال در امر اقتصاد باشد می گذرد. در مورد اینکه چه اتفاقاتی باعث شد تا مردم در جریان این مسئله قرار نگیرند حرف و حدیث زیاد است اما چیزی که در این باره وجود دارد وزارت اقتصاد به عنوان مرجع پاسخگوئیست که از پاسخ به این مسئله امتناع می کند. ابهام در عدم انتشار صورتهای مالی تنها مسئله بانک سپه نیست. این بانک که محمدکاظم چقازردی را به عنوان مدیرعامل خود دارد در حال حاضر طبق اسناد موجود از سال ۹۵ تا آبان ۹۸ میزان بالایی قرارداد سپرده گذاری ریالی با صندوق توسعه ملی دارد.

محمدکاظم چقازردی ۲۴.۷۲۰ میلیارد ریال طی این سالها قرارداد سپرده گذاری ریالی با صندوق توسعه ملی با بانک سپه در کارنامه عملکرد این بانک می بیند که می توان پرسید این مبالغ چگونه صرف و هزینه شده است؟

البته بازهم این این موضوع تمام ماجرای بانک سپه نیست چرا که با مراجعه دوباره یه این اسناد به قرارداد عاملیت ارزی ۱ میلیارد دلاری بانک سپه با صندوق توسعه ملی می رسیم که در پایان شش ماهه نخست سال ۹۸ صورت گرفته و این بانک از حیث مبلغ قرارداد رکودار چنین قراردادی در آن مقطع زمانیست.

همه سازمانها در نهایت باید در قبال مردم پاسخگو باشند پنهان کردن این مسئله از مردم به عنوان ولی نعمتان حکومت می تواند مغایر با سخنان رهبری مبنی بر اینکه جز در موارد نظامی و امنیتی باید سایر مسائل به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود باشد.

به فرض اینکه بانک سپه و مدیرانش برخی قراردادها و هزینه ها را با عنوان محرمانه تلقی کنند باید گفت این مسئله چگونه قابل تبیین است که تا سال ۹۴ صورتهای مالی در دسترس عموم قرار می گرفته و بعد از این مدت چنین نتیجه ای حاصل شده؟

واقعیت اینجاست که عدم پاسخگویی در این باره هیچ توجیهی ندارد. یانک سپه یا هر بانک دیگری با سرمایه مردم اداره می شود و عدم پاسخگویی به مردم در خور نکوهش است. امیدواریم وزارت اقتصاد و بانک سپه در مورد مسائلی که گفته شد پاسخ شفاف داشته باشند.هرچند که قصد داریم این مسئله را از طریق سازمان بازرسی ، وزارت اقتصاد و کمیسیونهای مربوطه در مجلس پیگیری کنیم.

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار