با حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا موافقید؟

به گزارش رصد روز: پایان هفته گذشته با خبر احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا همراه بود. آنچنان که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، مدارک پرسپولیس و استقلال مورد تایید این کنفدراسیون قرار نگرفته و این دو تیم از لیگ قهرمان...

به گزارش رصد روز: پایان هفته گذشته با خبر احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا همراه بود. آنچنان که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، مدارک پرسپولیس و استقلال مورد تایید این کنفدراسیون قرار نگرفته و این دو تیم از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حذف خواهند شد.

پایان هفته گذشته با خبر احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا همراه بود. آنچنان که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده مدارک پرسپولیس و استقلال مورد تایید این کنفدراسیون قرار نگرفته و این دو تیم از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حذف خواهند شد. این خبر در شرایطی تبدیل به تیتر یک ورزشی این روز‌ها در ایران شده که پیش‌تر عنوان شده بود، مشکل دو باشگاه حل شده و سدی برای صدور مجوز حرفه‌ای برای آن‌ها نیست. با‌ وجود‌ این، نامه‌ای که از کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه ارسال شده، نشان می‌دهد، در ۴۸ ساعت آینده (تا روز دوشنبه) تهدید حذف عملی می‌شود و این دو باشگاه از گردونه لیگ قهرمانان آسیا در سال آتی کنار می‌روند. پیش‌از‌این کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در فدراسیون فوتبال هم عنوان کرده بود دو تیم پرسپولیس و استقلال جواز لازم را به دست نخواهند آورد، ولی با ورود نهاد‌های بالاتر، آن مجوز صادر و البته اعلام شد موقتی است و فقط سه ماه اعتبار دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با چه چیزی مشکل دارد؟

آنها ساختار این دو باشگاه را حرفه‌ای نمی‌دانند. ساختار غیر حرفه ای که منجر به سه ایراد اصلی از سوی این کنفدراسیون شده است؛ نخست میزان بدهی داخلی و خارجی است. ادعا شده که دو باشگاه مطرح ایرانی نزدیک به ۲۰۰ شکایت داخلی و خارجی داشته‌اند که همین مورد، حساسیت‌های AFC را برانگیخته است. مورد دوم بدهی مالیاتی باشگاه‌های ایرانی است که انباشته شده و رقمی بسیار درشت را تشکیل داده است. مشکل سوم هم مربوط به مالکیت این دو باشگاه است که دولتی است و رئیس هیات‌مدیره هر دو هم وزیر ورزش است.

در این میان گروهی معتقدند که فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید به چنین جریمه و مجازات سنگینی منجر شود و حق شرکت را از تیم‌های ایرانی بگیرد. گروهی هم بر این باورند تنها با این فشارهاست که فوتبال ایران مجبور به اصلاح ساختاری می‌شود.

به هر حال حذف پرسپولیس و استقلال از یک سو می‌تواند منجر به تغییر ساختاری شود و از سوی دیگر این دو تیم را از سطح اول فوتبال آسیا حداقل برای یک سال کنار بزند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط