بحران مدیریتی در بیمه میهن / بنیاد مسکن ورود کند

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]بیمه میهن که مدتهاست ترکیب نصف و نیمه ای در هیئت مدیره خود دارد در صورتهای مالی سه ماهه نخست سال مشخص شد که علاوه بر بحران مالی دارای ...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]بیمه میهن که مدتهاست ترکیب نصف و نیمه ای در هیئت مدیره خود دارد در صورتهای مالی سه ماهه نخست سال مشخص شد که علاوه بر بحران مالی دارای بحران مدیریتی است. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز، این شرکت بیمه ای که که در ترکیب سهامداران خود اسامی آشنایی مانند بنیاد مسن انقلاب اسلامی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین را می بیند در شرایطی این روزها با بحران روبروست که باید چالش های موجود در بیمه میهن را به دو دسته مسائل مدیریتی و زیان مالی تقسیم کرد.

بررسی صورتهای مالی این شرکت بیمه ای نشان میدهد که تنها دو تن از اعضای هیئت مدیره به همراه مدیرعامل گزارشات مالی منتهی به پایان خرداد سال جاری را امضا کرده اند که این مقدار از حدنصاب قانونی کمتر است و باید از مدیرعامل آن یعنی رسول آریان پرسید که چه اتفاقی افتاده که اجماع قابل قبولی برای تأئید صورتهای مالی صورت نگرفته و این گزارشات تنها به تأئید دو تن از اعضای هیئت مدیره رسیده است؟

زیان انباشته ۳ هزار و ۸۸۸ میلیاردی این شرکت ۱۵۹ درصد بیش از سرمایه ثبت شده آنست و معادل ۸۲ درصد دارائیهاست. به زبان ارزی این زیان با دلار ۲۸ هزار تومانی ۱۳ میلیون ۸۸۶ هزار دلار نشان می دهد. دارایی های ارزی این شرکت بیمه ای ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال در پایان خرداد بوده که با این حساب زیان انباشته این شرکت بیمه ای به ۵۷ برابر بیش از دارایی های ارزی است.

زیان خالص هر سهم بیمه میهن در پایان خرداد ۱۹۳ ریال محاسبه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۲ ریال افزایش را نشان میدهد.

رشد ۵۹ درصدی زیان خالص شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از دیگر مواردیست که در صورتهای مالی بیمه میهن قابل مشاهده است. این مسائل که بخشی از آن در تدابیر مدیریتی پنهان است نقش بنیاد مسکن را به عنوان بزرگترین سهامدار آن یادآوری می کند و انتظار می رود که این سازمان با ورود به چالشهای بیمه میهن در حد توان در جهت مرتفع کردن آن تلاش نماید چرا که هر اتفاق بدی برای این شرکت بیمه ای سهامداران آن را متضضر می کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار