بخشنامه مهم نهادناظر صنعت بیمه به کارگزاران مستقیم و برخط ابلاغ شد

هیچ یک از کارگزاری ها اعم از مستقیم و برخط مجاز به دریافت وجه نقد و چک بانکی از بیمه گذاران نیستند و وجوه مربوط به حق بیمه باید بی واسطه به حساب شرکت های بیمه واریز شود.

به گزارش رصد روز، هیچ یک از کارگزاری ها اعم از مستقیم و برخط مجاز به دریافت وجه نقد و چک بانکی از بیمه گذاران نیستند و وجوه مربوط به حق بیمه باید بی واسطه به حساب شرکت های بیمه واریز شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در بخشنامه صادره از سوی نهاد ناظر از تمامی شعب و واحدهای صدور بیمه نامه و نمایندگان تابع در سراسر کشور خواسته شده از هرگونه توافق و انعقاد قرارداد با کارگزاران رسمی به منظور دریافت و وصول حق بیمه از بیمه گذاران توسط کارگزار خودداری کنند.
بر اساس این گزارش در صورت انعقاد قرارداد همکاری با کارگزاران برخط باید حق بیمه به صورت مستقیم توسط بیمه گذار و خریدار بیمه پس از ثبت سفارش و طی فرایند خرید بیمه نامه با استفاده از درگاه های پرداخت الکترونیکی به حساب شرکت بیمه واریز شود.
بدیهی است هرگونه همکاری با کارگزاران رسمی بیمه اعم از مستقیم و برخط مستلزم وجود بسترهای کافی برای واریز حق بیمه به صورت مستقیم و بدون تاخیر به حساب شرکت بیمه بوده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مغایر با این بخشنامه با متخلفان برابر مقررات رفتار خواهد شد.
شایان ذکر است در ماده ۲۳ آیین نامه شماره ۹۲/۳مصوب شورای عالی بیمه تصریح شده که کارگزار بیمه در ازای فروش بیمه نامه، حق دریافت نقدی چک بانکی در وجه حامل یا به نام خود و طرق دیگر را ندارد و اگر خلاف این مصوبه رفتار کند در برابر بیمه گذار و موسسه بیمه مسئول خواهد بود.

مطالب مرتبط