بررسی رفتار سهامداران عمده حقیقی و حقوقی کارخانه تبرک

سهم خانواده بوستانی معادل 10.78 درصد سهام این کارخانه است و سهامدار عمده آن شرکت توسعه صنعت و عمران تبرک خاورمیانه است

به گزارش اختصاصی رصد روز ، روزهای پایانی سال ۹۸ کارخانه تبرک وارد بازار بورس شد. این کارخانه که در حال حاضر ناصر بوستانی را به عنوان رئیس هیئت مدیره و مهدی بوستانی را به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل خود دارد ۲۰۴.۷۰۴.۲۲۹ سهم خود را در اختیار خانواده بوستانی می بیند.

فروش زیاد خرید کم توسط سهامداران عمده حقیقی و حقوقی 

سهم خانواده بوستانی معادل ۱۰.۷۸ درصد سهام این کارخانه است و سهامدار عمده آن شرکت توسعه صنعت و عمران تبرک خاورمیانه است. علیرضا بوستانی ۶.۱۷ ، مهدی بوستانی ۱.۸۲ ، ناصر بوستانی ۱.۸۲ و مهسا بوستانی ۰.۹۷ درصد از سهام این کارخانه را مال خود می بینند. با این حساب باید گفت که خانواده بوستانی در بین سهامداران عمده حقیقی بیشترین تعداد سهم را در اختیار دارند.

در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۹ تعداد سهام شرکت توسعه صنعت و عمران تبرک خاورمیانه ۱.۶۹۲.۱۴۲.۵۱۷ سهم بود که در ۲۳ مهر ۹۹ این میزان به ۱.۶۹۶.۸۶۴.۸۵۷ سهم رسید.

تعداد سهام یکی از سهامداران عمده حقیقی کارخانه تبرک در تاریخ ۱۸ خرداد سال جاری ۳۴.۱۲۶.۳۸۳ سه بود که در ۲۳ مهر ۹۹ این تعداد به ۲۶.۶۲۶.۳۸۳ سهم کاهش پیدا کرد.

بیمه مرکزی یکی دیگر از سهامداران این کارخانه بود که تعد سهم خود را از ۳۹.۳۰۰.۰۰۰ به ۲۴.۰۰۰.۰۰۰ میلیون در ۲۳ مهر ۹۹ کاهش داد.

با این حساب شرکت توسعه صنعت و عمران تبرک خاورمیانه طی ۴ ماه ۴ میلیون ۷۲۲ هزار و ۳۴۰ سهم خرید کرده و یکی از سهامداران حقیقی عمده به همراه بیمه مرکزی در مجموع ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم در این مدت فروخته اند و تنها ۴ میلیون ۷۲۲ هزار و ۳۴۰ سهم خریداری شده. در سه ماه گذشته نماد تبرک در بازار بورس ۱۵.۵۴% زیان را رقم زده که شاید علت اصلی آن را باید در رفتار سهامداران عمده حقیقی و حقوقی بشرح آنچه که گفته شد دید.

رفتار منفعلانه سه سهامدار عمده حقیقی 

سه سهامدار عمده دیگر حقیقی در این مدت رفتاری کاملا منفعلانه داشتند و نه سهمی خریدند و نه سهمی فروختند. این مسئله می تواند نزد سایر سهامداران این شائبه را ایجاد کند که با خالی کردن سهم و تعداد کم خرید توسط سهامداران عمده سهم در حال ریزش قرار گرفته بنابراین شاهد صف فروش در این سهم خواهیم بود. لازم به ذکر است طی روزهای گذشته نماد تبرک همواره صف فروش بوده که این مسئله نگرانی هایی را برای خریداران آن ایجاد کرده.

بیشتر بخوانید:

تناقض سودسازی وشمال در بورس و واقعیت موجود + سند

وضعیت اورژانسی در اولین شرکت لیزینگ ایران + سند

کارشناس عمران چندشغله رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه زندگی باران + سند

پاداش ۷۲۰ میلیونی برای هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + سند

سودسازی حبابی بانک آینده در بورس + سند

در وضعیت بازار خودرو انتقادات زیادی به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وارد است

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

احمد احمدپور

پاسخ دادن

۱۸ اسفند ۱۳۹۹


سلام اینجانب احمداحمدپور دبیر بازنشسته آموزش وپرورش از آذربایجان شرقی حدود 10 ماه پیش از بورس سهمهایی را به ارزش بیش از دویست میلیون که حاصل سی سال خدمتم بود خریدم الان ارزش این سهم از نصف هم کمتر شده و تمام اندوخته هایم برباد رفته. همهش قفل صف فروشند عملا بلا استفاده ومن برای بیماریم نیاز مبرم دارم، اینه جواب اعتماد به دولت؟ که گفته بورس جای سرمایه گذاریه واقعا در حق ما ظلم شده. لطفا رسیدگی نمایید . با احترام. شماره 09144123514

آخرین اخبار