بررسی سابقه حضور میرسلیم در هیئت مدیره صنایع خودرویی + سند

[button color=”gray” size=”medium” link=”http://” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]در حالیکه این روزها میرسلیم نماینده مجلس ساز مخالف را در خصوص واردات خودرو ک...

[button color=”gray” size=”medium” link=”http://” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]در حالیکه این روزها میرسلیم نماینده مجلس ساز مخالف را در خصوص واردات خودرو کوک می کند بررسیها نشان میدهد که این چهره اصولگرای مجلس انقلابی ید طولایی در عضویت در شرکتهای خودرویی و و یا صنایع مرتبط با آن دارد. [/button]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع واردات خودرو به سبب ایجاد بازار رقابتی شاید انتظار سالهای دور و دراز مردم بود. موضوعی که عملاً تراز تولید ، عرضه و قیمت را دستخوش تغییر خواهد کرد. نظرات مثبت و منفی کارشناسان در این باره در کنار نظرات مردم عملاً کفه ترازو را به نفع واردات خودرو سنگین می کند اما در میان همه نظرات، مخالفت سرسخت میرسلیم با واردات خودرو جالب توجه بود. مسئله ای که سبب شد تا اهالی رسانه به دنبال عقبه فعالیت این چهره در صنایع خودرویی باشند.

او پیشتر در توئیتی اعلام کرده بود که نارضایتی رهبری از صنعت خودروسازی به معنای مجوز وردات نیست. او پیش تر نیز در اظهار نظری جنجالی گفته بود  بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است جمله ای که باعث شد تا بسیاری از مردم در فضای مجازی به آن واکنش نشان دهند. اگرچه در این باره بزرگنمایی ها صورت گرفته بود اما در شرایطی که برخی از هموطنان در آن روزها عزیزانی را از دست داده بودند انتظار می رفت که یک نماینده مجلس در بیان اظهارات خود دقت نظر بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین اعتقاد دارد که انحصاری در صنعت خودرو نداریم و نظام توزیع ما در این باره دارای ایراد است. بررسیها نشان میدهد که میرسلیم حضور چند دهه ای در صنعت خودرو کشور دارد.

  1. عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران)
  2. رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)
  3. ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز
  4. ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری

میرسلیم صنایع خودرویی واردات خودرو

این سابقه حالا او را روبروی منتقدانی قرار میدهد که اذعان دارند مخالفت میرسلیم با واردات خودرو را عملاً باید در تضاد منافع جستجو کرد هرچند که این چهره در سالهای اخیر انتقاداتی را به صنعت خودرو و مدیران خودرویی داشته اما پس از داغ شدن مسئله واردات خودرو و اظهار نظرهای او ، برخی ریشه چنین گزاره هایی را در حضور چند دهه ای وی در صنایع خودرویی می دانند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار