برنامه های دولت برای کنترل گرانی و ثبات قیمت ها

رئیس جمهور با بیان اینکه در وضعیت فعلی، با امکانات موجود، دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد، گفت: برنامه‌های دولت برای برقراری ثبات در بازار ارز و کالا و کنترل گرانی شامل اولویت‌‏بندی واردات متناسب با جریان درآمد...

به گزارش رصد روز ، حسن روحانی رئیس جمهور، روز سه‌شنبه در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، پس از گزارش رئیس کل بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی از وضعیت اقتصادی کشور در شش ماهه نخست و اقدامات برنامه‌‏ریزی شده برای مدیریت بخش پولی، ارزی و تجاری کشور در ماه‌‏های باقیمانده سال، گذر از شرایط کنونی اقتصادی با هدف کم کردن فشار بر اقشار کم برخوردار را به عنوان هدف اصلی دولت امکان‏پذیر دانست.

روحانی گفت: در شرایط خاص کنونی، استفاده از ظرفیت‏‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور و اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانجات و مقابله با تحریم‏‌های ظالمانه دشمن که به قصد فلج کردن تولید و اقتصاد وضع شده‏اند، از اولویت‏‌های برنامه اقتصادی دولت است.

رئیس جمهور تمهیدات لازم در حوزه سیاست‌‏های تجاری کشور، تامین منابع لازم برای ادامه طرح‏‌های عمرانی کشور با فروش سهام، دارایی‌‏های مازاد دولت و اوراق، اصلاح قانون مالیات‌‏ها، مدیریت نقدینگی برای کاهش نرخ تورم و جهت ‏گیری به سمت تولید را از دیگر راهبردهای اقتصادی دولت برشمرد.

روحانی ضمن اشاره به دیگر برنامه‌های دولت برای برقراری ثبات در بازار ارز و کالا و کنترل گرانی افزود: اولویت‌‏بندی واردات متناسب با جریان درآمدی ارزی و اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص ارز حاصل از صادرات برای نیازهای تولیدی و وارداتی کشور بر اساس تجارب ماه‏های اخیر از جمله اقدامات مهم دولت در حوزه سیاست‌‏های ارزی و کالایی کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت و شرایط تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم و تامین دارو در کشور گفت: در وضعیت فعلی، با امکانات موجود، دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏‌های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار