برگزاری اولین کارگاه آموزشی آشنایی با نظام تامین مالی از طریق بازار سرمایه در بانک ملی ایران

اولین کارگاه آموزشی آشنایی با نظام تامین مالی از طریق بازار سرمایه در راستای آشنایی و معرفی روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه و شرایط و مقررات مربوط به آن به همت معاونت بانکداری جامع و اداره کل بانکداری شرکتی و سرمایه گذاری برای شرکت های...

به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اولین کارگاه آموزشی آشنایی با نظام تامین مالی از طریق بازار سرمایه در راستای آشنایی و معرفی روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه و شرایط و مقررات مربوط به آن به همت معاونت بانکداری جامع و اداره کل بانکداری شرکتی و سرمایه گذاری برای شرکت های داروسازی برگزار شد.

در این کارگاه تخصصی عباس افشاری راستین رئیس اداره کل بانکداری شرکتی و سرمایه گذاری بانک ملی ایران، محدثه رزاقی معاون خدمات مالی گروه مالی بانک ملی ایران و مدیران مالی گروه شرکت های شفا دارو و شرکت های تابعه حضور داشتند.
عباس افشاری راستین رئیس اداره کل بانکداری شرکتی و سرمایه گذاری بانک ملی ایران در این مراسم با بیان این که در حال حاضر یکی از راه های تامین مالی بنگاه های اقتصادی به دلیل بانک محور بودن اقتصاد کشور تامین مالی از طریق بازار پول است، اظهارداشت: علاوه بر بازار پول، ابزارهای متعدد و متنوع دیگری برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه به‌وجود آمده که می‌تواند موجب تسهیل و تسریع در ایجاد و توسعه طرح های بنگاه های اقتصادی در کشور شود.
وی ضمن اشاره به مزایای استفاده از اوراق صکوک از قبیل افق زمانی بلند مدت آن، پرداخت اصل اوراق در سررسید و تامین منابع با حجم بالا، یکی از ویژگی های این کارگاه آموزشی را تصمیم‌گیری درست برای انتخاب روش بهینه تامین مالی دانست و افزود: امروزه آشنایی با ابزارها و سبک‌های نوین در رابطه با مکانیزم های تامین مالی برای پیشبرد طرح های بنگاه های اقتصادی و واحد های تولیدی بسیار لازم و با اهمیت است.
در این نشست تخصصی یک روزه به محورهای مختلفی نظیر معرفی انواع صکوک در بازار سرمایه نظیر انتشار اوراق اجاره، استصناع، مرابحه، مشارکت، منفعت، سلف، رهنی و خرید دین پرداخته شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است، بیان دیدگاه ها و پرسش و پاسخ هریک از مدیران حاضر، از بخش های دیگر این نشست بود.
لازم به ذکر است، در این کارگاه آموزشی، پنل تخصصی تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی (صُکوک) توسط رزاقی معاون خدمات مالی گروه مالی بانک ملی ایران و مجتبی نعیم‏آبادی کارشناس اداره کل بانکداری شرکتی و سرمایه‏ گذاری ارائه شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط