برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ذوب‌آهن اصفهان

به گزارش رصد روز، هم‌زمان با روزهای آخر ماه پربرکت رمضان، محفل نورانی انس با قرآن کریم دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه مصادف با روز ۲۶ ماه مبارک رمضان سال جاری در مسجد الغدیر ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد. در این محفل باشکوه قرآنی که به همت شورای فرهنگی...

به گزارش رصد روز، هم‌زمان با روزهای آخر ماه پربرکت رمضان، محفل نورانی انس با قرآن کریم دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه مصادف با روز ۲۶ ماه مبارک رمضان سال جاری در مسجد الغدیر ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد.
در این محفل باشکوه قرآنی که به همت شورای فرهنگی شرکت و به میزبانی حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تند گویان برگزار شد، جمعی از مدیران و همکاران بسیجی از تمام پایگاه‌ها و شرکت‌کنندگان جلسات مختلف قرآنی ذوب‌آهن در ماه مبارک رمضان حضور داشتند. در این محفل قرآنی که با برنامه‌های متنوع قرآنی و اجرای گروه تواشیح تنزیل سده لنجان در بیان عظمت قرآن، شهید این ماه مولای متقیان حضرت امیر المومنین علی (ع) و مدح امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همراه بود، قاری ممتاز بین المللی، استاد قاسم مقدمی و چند تن از قاریان ذوب آهنی به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.
استاد قاسم مقدمی ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم در سخنانی به عظمت قرآن و ضرورت توجه بیشتر مسلمانان به قرائت، فهم و عمل به قرآن پرداخت.
وی یادآور شد: طبق روایات معصومین علیهم السلام، فضیلت خواندن یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر با فضیلت خواندن کل قرآن در ماه های دیگر است.
مقدمی افزود: با خواندن قرآن و عمل به آن، معنویت و انرژی مسلمانان افزون می گردد؛ بنابراین بر تمامی مسلمانان لازم است که هرچه بیشتر با قرآن و مفاهیم آن مانوس شده و حداقل هر روز چند صفحه و چند آیه از آن را تلاوت کنند.
در این جلسه با شکوه قرآنی، سرهنگ علیرضا فرهمند فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تندگویان ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر از حاضران تشکر کرده و ابراز امیدواری نمود که این برنامه ها همچون گذشته در سال های بعدی نیز به نحو احسن ادامه یابد.
استاد قاسم مقدمی قاری بین المللی قرآن که به عنوان قاری مدعوو در این محفل قرآنی حضور داشت در گفتگو با خبرنگار هفته نامه آتشکار، ضمن تشکر از استقبال با شکوه کارکنان ذوب آهنی نسبت به جلسات آموزشی و محافل قرآنی، یادآور شد: اجرای جلسات و برنامه های آموزشی قرآنی در ذوب آهن اصفهان در کنار کار و تولید بسیار با شکوه بود و بسیار خرسند شده است که در جمع روزه داران و عزیزان قرآنی محفل مذکور حضور یافته است.
وی افزود: برکارکنان عزیز لازم است که فرهنگ قرآنی را در خانواده های خود نیز حکمفرما کنند. چرا که طنین انداز شدن قرآن و حاکمیت فرهنگ قرآنی توسط پدر و مادرها در خانواده موجب علاقه مند شدن فرزندان به تعالیم الهی و موجب پرورش صحیح و دور شدن آن ها از آسیب های اجتماعی می شود.
این قاری برتر قرآنی کشور تاکید کرد: در خانواده هایی که فرزندان از همان اوان کودکی با قرآن آشنا می شوند در دوره های بعدی زندگی و تا آخر عمر با قرآن مانوس و مرتبط بوده و از آن جدا نمی شوند. در پایان این محفل قرآنی ۵ نفر از حاضران به قید قرعه انتخاب و هزینه سفر خانوادگی به مشهد مقدس را دریافت کردند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار