بهبود قیمت نفت و جبران ضررهای هفته گذشته

به دنبال کاهش ارزش دلار، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته افزایش یافت و مقداری از ضررهای خود را جبران کرد.

به گزارش رصد روز، به دنبال کاهش ارزش دلار، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته افزایش یافت و مقداری از ضررهای خود را جبران کرد.به گزارش رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه پس از تجربه افت برای هفت روز متوالی، سرانجام با حمایت تضعیف ارزش دلار افزایش یافت؛ اما با این حال نگرانی از افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا منجر به معاملات محتاطانه شد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط به قیمت ۶۴دلار و ۶۰سنت در اوایل جلسه معاملاتی که پایین‌ترین سطح آن از تاریخ ۲۱می بود، ۱.۲۳دلار ومعادل ۱.۹درصد افزایش یافت و به ۶۶دلار و ۴۱سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر، به دنبال افت قیمت به ۶۱دلار و ۷۴سنت در هر بشکه که برای این شاخص نیز پایین‌ترین میزان آن از ۲۱می بود، با ۱.۱۳دلار معادل ۱.۸درصد رشد، به قیمت ۶۳دلار و ۲۷سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

از آنجا که بازار با تضعیف تقاضای سوخت جهانی ناشی از افزایش شیوع بیماری همه‌گیر مواجه شد، در هفته گذشته برنت حدود ۸درصد و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا حدود ۹درصد سقوط کرد و هر دو معیار بزرگترین ضرر هفتگی خود را در بیش از ۹ماه گذشته به ثبت رساندند.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد کارگزاری فوجیتومی اذعان داشت: “قیمت نفت روز دوشنبه، پس از افت شدید در هفته گذشته سرانجام نفس راحتی کشید.”

وی افزود: “ما انتظار داریم که در هفته جاری شاهد تعدیل بیشتری باشیم، اما با افزایش نگرانی‌ها در خصوص کند شدن تقاضای سوخت در سراسر جهان، احتمالا احساسات بازار همچنان نزولی خواهد بود.”

بسیاری از کشورها با اعمال محدودیت‌های بیشتر برای سفرها، به افزایش میزان شیوع نوع دلتای ویروس کرونا واکنش نشان می‌دهند.

چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، محدودیت‌های جدیدی را وضع کرده که بر حمل و نقل و زنجیره‌های عرضه جهانی تاثیر می‌گذارد. همچنین ایالات متحده و چین، محدودیت‌های ظرفیت پرواز را اعمال کرده‌اند.

در حالی که بیماری همه‌گیر باعث کاهش تقاضای سوخت می‌شود، عرضه به صورت پیوسته در حال افزایش است. شرکت خدماتی بیکر هیوز اعلام کرد که تولید ایالات متحده در هفته اخیر به ۱۱.۴میلیون بشکه در روز افزایش یافته و همچنین شرکت‌های حفاری برای سومین هفته متوالی به دکل‌های نفتی خود افزودند.

اما از طرفی کاهش ارزش دلار تا حدودی حمایت ایجاد کرد و از گرانی نفت برای دارندگان سایر ارزها کاست.

چیوکی چن، تحلیلگر ارشد در Sunward Trading اظهار کرد: “کاهش ارزش دلار باعث شد سرمایه‌گذاران دوباره به موقعیت خود بازگردند.”

شاخص دلار، که ارزش آن را در برابر شش ارز دیگر اندازه‌گیری می‌کند، با ۹۳.۳۴۹ معامله شد که اندکی پایین‌تر از ۹۳.۷۳۴ در روز جمعه، بالاترین سطح آن در بیش از ۹ماه گذشته بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط