بهبود مستمر در فرایند طب کار برای جذب سرمایه‌های انسانی سالم و دانش‌محور

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، در جریان بازدید معاون و مدیران بهره‌برداری از فرایند طب کار متقاضیان استخدام فولاد مبارکه، حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت بر ضرورت بهبود مستمر فرایند طب کار ب...

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، در جریان بازدید معاون و مدیران بهره‌برداری از فرایند طب کار متقاضیان استخدام فولاد مبارکه، حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت بر ضرورت بهبود مستمر فرایند طب کار برای جذب سرمایه‌های انسانی سالم و دانش‌محور تأکید کرد.

مدرسی‌فر عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی جهان‌تراز، در جهت جذب نیروهای انسانی کارآمد و دارای دانش، مهارت و توانایی، فرایند جذب را با بهره‌گیری از مدل‌های علمی اجرا می‌کند. در فرایند آزمون کتبی، دانش متقاضیان سنجش شد و شرکت در ادامه، با ارزیابی و سنجش توانایی‌های جسمی، روانی و مهارتی متقاضیان در پی جذب بهترین‌هاست. در این راستا با ایجاد فرایندی منسجم و با رویکردی علمی، در قالب طب کار و مددکاری اجتماعی، سنجش جسمی و روانی متقاضیان از اوایل بهمن‌ماه سال جاری شروع شده که امیدواریم تا اواخر اسفندماه به سرانجام برسد و امور اداری شرکت بتواند ادامه فرایند جذب نیروی انسانی را انجام دهد.

مدرسی‌فر اضافه کرد: یکی از مقوله‌های مهم در جذب نیروهای انسانی، فرایند طب کار و سنجش جسمی و روانی داوطلبان است تا با تطبیق فرد با شغل از بروز بیماری‌های شغلی در آینده جلوگیری شود. این فرایند با استفاده از نیروهای دانشگاه اصفهان و بیمارستان چمران در حال اجراست. سنجش سلامت روان داوطلبان نیز توسط اساتید مجرب روان‌شناسی بالینی و با نظارت کادر مددکاری اجتماعی در حال اجراست.

به گفته مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه یکی از مزایای تغییر در فرایند ارزیابی سلامت روان، هوشمند کردن فرایند و انتخاب پلتفرم مناسب جهت بررسی فرایندهای مربوط به استخدام است که به تغییرات چشمگیری در نحوه دسترسی به ابعاد سلامت و شایستگی‌های متفاوت داوطلبان و تحلیل و به‌کارگیری داده‌های مربوط به آن‌ها در مدت‌زمان کوتاه منجر می‌شود. این اقدام، دقت، کنترل و چابکی فرایند را نسبت به شیوه‌های سنتی، به نحو معناداری افزایش می‌دهد و امکان نظارت کامل بر سیستم را فراهم می‌سازد.

وی اظهار داشت: هرچه بیشتر نیروی انسانی سالم، دانشی و دارای مهارت در شرکت جذب شود، بهره‌وری نیروی انسانی افزایش خواهد داشت و در آینده هزینه‌های درمانی و توانمندسازی کاهش می‌یابد.

در همین زمینه، حمزه علی‌آبادی سرپرست مددکاری اجتماعی شرکت عنوان کرد: مفهوم سـلامت روانـی، در واقع جنبه‌ای از مفهوم کلی سلامت است. با توجه به رویکرد علمی در ارزیابی سلامت روان، برای اولین بار با همگرایی مددکاری اجتماعی و کانون ارزیابی شایستگی‌ها، آزمون‌های روان‌شناختی شامل آزمون‌های سلامت روان و شخصیت به‌صورت هم‌زمان در جهت ایجاد محیطی یکسان برای همه داوطلبان در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد. در ادامه فرایند، با تفسیر آزمون سلامت روان نیمرخ روانی متقاضیان استخدام ترسیم و در جهت صحه‌گذاری این فرایند و شناسایی اختلالات احتمالی، مصاحبه‌های تأییدی توسط اساتید مجرب روان‌شناسی بالینی و باسابقه صنعتی انجام و وضعیت روانی (MSE) متقاضیان مشخص می‌شود. صحت، دقت و سرعت این فرایند و استفاده از نیروهای مجرب دانشگاه، رویکرد جدیدی را در صنعت ایجاد کرده و در صنایع کشور منحصربه‌فرد است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار