بهنوش طباطبایی قابلیت کراش بودن در همه دهه ها!+ عکس

بهنوش طباطبایی خانم لوبیای ایرانی با استایل جدید و تغییر چهره اش کراش همه مردم شد.

به گزارش رصد روز، عکس بهنوش طباطبایی در مراسم خاکسپاری آتیلا پسیانی حسابی جنجالی شده بود. کاربران فضای مجازی عکس خانم بازیگر را از دهه ۸۰ تا به امروز مقایسه کردند که عمل بینی و ژل روسی لب خانم بازیگر سوژه شده بود که او را به خانم لوبیا یک شخصیت کارتونی معروف کرد ، حال در فضای مجازی استایل و زیبایی او مورد توجه قرار گرفته است.

بهنوش طباطبایی (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰) بازیگر ایرانی است. وی دانش‌آموختهٔ دکترای روان‌شناسی بالینی است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است. بهنوش طباطبایی برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز ۲: ردّ خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی‌وهفتمین جشنوارهٔ فیلم فجر (۱۳۹۷) شد.

1 107

زندگی‌نامه
بهنوش طباطبایی، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ در محلۀ یوسف‌آباد تهران به دنیا آمد. پدرش سید ناصر طباطبایی کارشناس عمران در وزارت مسکن و شهرسازی پیشین (راه و شهرسازی کنونی) و مادرش آموزگار بود. وی فرزند دوم خانواده است و تنها یک خواهر بزرگتر بنام تینوش دارد.

وی در دورهٔ دبستان با مهراوه شریفی‌نیا هم‌درس بود و به‌ویژه با دیدن بازی شریفی‌نیا در فیلم دزد و عروسک‌ها (۱۳۶۸) بیش از پیش، به بازیگری علاقه‌مند شد و با پافشاری‌های بسیار خود سرانجام توانست در سال ۱۳۷۲ در مدرسهٔ هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان، دورهٔ بازیگری را آغاز کند.

او همچنین در رشتهٔ مهندسی رایانه دارای دانشنامهٔ کارشناسی و در رشتۀ روان‌شناسی دارای دانشنامهٔ دکترا در گرایش روان‌شناسی تربیتی است. او یک دورهٔ بازیگری را نیز در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است.

طباطبایی به‌واسطهٔ بازی در فیلم مصائب دوشیزه با مهدی پاکدل، بازیگر، آشنا شد و این دو در ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ با یکدیگر ازدواج کردند و پس از ۶ سال زندگی مشترک، در سال ۱۳۹۵ از یکدیگر جدا شدند.

بهنوش طباطبایی که از دوران کودکی به بازیگری علاقه مند بود. وی کارش را از سال ۱۳۷۷ با مجموعه تلویزیونی یونس آغاز نمود و با بازی در سریال های مختلف تلویزیونی در میان مردم شهرت یافت.

 

بهنوش طباطبایی و خواهرش
بهنوش طباطبایی علاقه زیادی به ورزش کردن دارد و در اوقات فراغتش علاوه بر کتاب خوانی ورزش میکند و در یک دوره ورزش را به صورت حرفه ای زیر نظر مربی گذراند. بهنوش طباطبایی شخصیت آرام و صبوری دارد و علاقه زیادی به حیوانات دارد و یک گربه خانگی به نام نارنگی دارد.

بهنوش طباطبایی در سریال مسافری از هند
ادامه همبازی شدن بهنوش طباطبایی و الهام حمیدی، سریال مشهور مسافری از هند بود. این سریال با حضور بازیگرانی همچون شیلا خداداد در نقش سیتا، سروش گودرزی در نقش رامین، الهام حمیدی در نقش پروانه، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، شیرین بینا، عنایت شفیعی، مجید مشیری، ایرج نوذری و بهنوش طباطبایی در نقش کتی به نمایش درآمد. بهنوش در این سریال بازیگر نقش کتی بود که بازی او مورد توجه بسیاری از مخاطبان این سریال قرار گرفت و از همانجا بود که چهره او برای بسیاری از مردم شناخته شده تر شد.

بهنوش طباطبایی در سریال عشق گمشده
سریال “عشق گمشده” به کارگردانی حسین سهیلی زاده و با بازیگری جمشید مشایخی، بهنوش طباطبایی، فرهاد مهادیان، آتیلا پسیانی، بهناز توکلی، داریوش اسدزاده، ستاره اسکندری، رامین پرچمی، حمیدرضا پگاه، نیکو خردمند، مریم بوبانی، فرهاد بشارتی و… در سال ۱۳۸۳، در شبکهٔ سه سیما پخش و به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی تبدیل شد. در این سریال، بهنوش طباطبایی در دو نقش سیما و جوانی هما به تصویر کشیده شده است.

بهنوش طباطبایی در مسیر زاینده رود
فیلمی که بهنوش طباطبایی برای بازی در آن موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن شد، سریال در مسیر زاینده رود بود که نقش نامزد بازیگر اصلی سریال یعنی اشکان خطیبی را ایفا میکرد. مهدی سلطانی، مهرانه مهین‌ترابی، مسعود رایگان، مهدی باقربیگی، افسانه پاکرو، پردیس افکاری، هومن برق‌نورد و… از دیگر بازیگران این سریال بودند.

 

 

بهنوش طباطبایی در فیلم سینمایی ماجرای نیمروز، رد خون
با انتشار تصویر گریم بهنوش طباطبایی برای ایفای نقشی متفاوت در ماجرای نیمروز رد خون، حضور این بازیگر در فیلم مهدویان رسما اعلام شد. بهنوش طباطبایی با بازی در ماجرای نیمروز۲، دومین تجربه ی یک کار تاریخی در سینمای ایران را پس از سیانور تجربه کرده و در آن سال با فیلمی جدید به جشنواره فجر آمد.

آثار بهنوش طباطبایی
سینما 

۱۳۸۵ مصائب دوشیزه
۱۳۹۱ قصه عشق پدرم
۱۳۹۱ گام‌های شیدایی
۱۳۸۵ پسران آجری
۱۳۹۳ شانس، عشق، تصادف
۱۳۹۷ غلامرضا تختی
۱۳۸۶ کلاغ پر
۱۳۹۴ سیانور
۱۳۹۷ ماجرای نیمروز: رد خون
۱۳۸۷ پوست موز
۱۳۹۵ زیر سقف دودی
۱۳۸۹ آزادراه
۱۳۹۵ لابی

مجموعه تلویزیونی

۱۳۷۷ یونس (محمدرضا خالقی)
۱۳۸۷ گل‌های گرمسیری (محمدمهدی عسگرپور)
۱۳۷۸ کوی دامون (عباس رنجبر)
۱۳۸۸ چاردیواری (سیروس مقدم)
۱۳۸۱ نوعروس (بیژن میرباقری)
۱۳۸۹ در مسیر زاینده رود (حسن فتحی)
۱۳۸۲ مسافری از هند (قاسم جعفری)
۱۳۸۹ مختارنامه (داوود میرباقری)
۱۳۸۳ عشق گمشده (حسین سهیلی زاده)
۱۳۹۰ از یاد رفته (فریدون حسن پور)
۱۳۸۴ پیله‌های پرواز (حسین سهیلی زاده)
۱۳۹۴ میکائیل (سیروس مقدم)

تله‌فیلم

گزارش یک اعدام
عزیزی که ناپدید شد
دستها نگاه می‌کنند
قصّه سیمین
مادرانه
برگی برشاخه

تئاتر 

ابرهای پشت حنجره
برهان
داستان یک پلکان
سیندرلا
فصل شکار بادبادک‌ها
سینماهای من
آدامس خوانی
آینه‌های رو به رو
نام تمام مادران
مری پاپینز

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط