بیشترین کاهش تولید در ایران تایر رقم خورد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در شرایطی که بازار تایر کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بحث قیمت گذاری تایر با موافقان و مخالفان زیادی روبرست بررسی آمار تولید شرکت تولیدی تایر فعال در بازار بورس نشان می دهد که در ۶ ماهه سال جاری شرکتهای ت...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در شرایطی که بازار تایر کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بحث قیمت گذاری تایر با موافقان و مخالفان زیادی روبرست بررسی آمار تولید شرکت تولیدی تایر فعال در بازار بورس نشان می دهد که در ۶ ماهه سال جاری شرکتهای تولید کننده نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید مناسبی را رقم نزدند.

در بین این گروهها به جز گروه صنعتی بارز که موفق شد میزان تولید خود را به میزان ۱۱ درصد نسبت به شش ماهه سال قبل افزایش دهد سایر شرکتهای تولید کننده با کاهش در این زمینه همراه بودند.

شرکت ایران تایر که سهم ۱۳ درصدی از بازار تایر را در شش ماهه ۱۴۰۰ در اختیار دارد با کاهش ۸ درصدی تولید به رقم تولیدی خود را به ۱۲.۶۸۳ کیلوگرم رساند تا در شرایط فوق العاده بازار بیشترین کاهش را ثبت کرده باشد.

آمار تولید کارخانجات تایر سازی

 

گفتنی است قیمت محصولات کارخانجات تایرسازی براساس آخرین مصوبه و افزایش پیدا کرد و بنا شد قیمت تایرهای سواری و ون در دو مرحله در مجموع ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. البته پیش تر قبل از اعلام قیمتهای نهایی برخی از تولیدکنندگان قیمت محصولات خود را تا ۳۰ درصد افزایش داده بودند که این مسئله منجر به احضار آنان شد و حتی در کش و قوس این افزایش غیرقانونی مدیرعامل یکی از برندهای تایرسازی استعفاء داد.

هرچند مسائلی مانند شیوع ویروس کرونا ، افزایش قیمت مواد اولیه و عدم استقبال مردم به خرید تایر به واسطه تنگنای اقتصادی از عوامل مؤثر بر کاهش تولید بیان می شود اما کاهش قابل توجه تولید در گروه ایران تایر خود یکی از محرکهای افزایش قیمت در بازار خواهد بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار