بیش از یک موضوع بین ایران و آمریکا در وین باقی مانده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه با مقامات رییس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: برنامه ویژه ای برای دیپلماسی ورزشی با تشکیل کارگروهی در وزارت خارجه در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش رصد روز، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه با مقامات رییس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: برنامه ویژه ای برای دیپلماسی ورزشی با تشکیل کارگروهی در وزارت خارجه در نظر گرفته‌ایم.

 سعید خطیب زاده در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ  به سوالی گفت: در این مذاکرات هنوز متنی نهایی نشده است.
وی ادامه داد: در جریان مذاکرات وین با راهبری شورای عالی امنیت ملی تمام تلاش ها در این راستا بوده و هست که خطوط  قرمز مشخص شده را رعایت کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال  در مورد خبر منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری ها مبنی بر این که قرار است با سفر یک مقام ارشد منطقه‌ای به تهران در روز سه شنبه، مقدمات آزادی سازی چندین میلیارد دلار از دارایی های ایران فراهم شود، گفت: من از سفری که اشاره کردید بی اطلاع هستم، دستگاه دیپلماسی بی اطلاع است و سفری در دستور کار قرار ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه که بین ایران و آمریکا در مذاکرات وین باقی مانده است، بیش از یک موضوع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: میان ما و ۴+۱ و اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام نکته ای باقی نمانده است و آن چه که باقی مانده، اخذ تصمیمات سیاسی از سوی واشنگتن است.

وی افزود: ما ابتکارات آخر خود را اعلام کرده ایم و به محض اینکه ایران و ۴+۱ پاسخ مناسب دریافت کنند عازم وین خواهند شد.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود در این ارتباط تاکید کرد: همه باید بدانند پنجره فرصت تا ابد باز نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفیر جدید ایران در عراق تعیین شده است و به زودی به عراق سفر خواهد کرد.

وی همچنین گفت: احتمالا در یکی از روزهای آخر این هفته شاهد سفر وزیر امور خارجه عراق به تهران خواهیم بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار