بیمه اتکایی امین از اشتباه محاسباتی تا ثبت کمترین مقدار حق بیمه صادره در سال ۱۴۰۰

اعلام نظر حسابرس شرکت بیمه اتکایی امین در خصوص نحوه محاسبه ذخایر مربوط به برگشت حق بيمه و فنی تکميلی و خطرات طبيعی و کاهش معنادار حق بیمه صادره ابهاماتی را در این شرکت بیمه ای ایجاد می کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بیمه اتکایی امین طبق نظر حسابرس در صورتهای مالی سال قبل مانده ذخایر ” برگشت حق بیمه” و “فنی تکمیلی و خطرات طبیعی ” که بابت تضمین تعهدات شرکت در مقابل بیمه نامه های برگشتی و خسارات ناشی از حوادث فاجعه آمیز محاسبه کرده، در حدود مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال ( مانده پایان سال مالی قبل ۱۴۰ میلیارد ریال) می بیند این در حالیست که حسابرس این شرکت بیمه ای اعتقاد دارد احتساب ذخائر مذکور که به موجب مصوبات شورای عالی بیمه محاسبه و منظور شده، منطبق با استاندارد حسابداری شماره ۲۸ تحت عنوان ” فعالیت بیمه عمومی” نمی باشد. مضافا آنکه نحوه ارائه صورتهای مالی منطبق با مقررات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد که الزاما با استاندارد حسابداری مزبور مطابقت نداشته است.

بیمه اتکایی امین البته در سال ۱۴۰۰ آمار نا امید کننده ای را در میزان حق بیمه صادره ثبت کرد. این شرکت بیمه ای در فروردین ماه ۱۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و در اردیبهشت ماه ۱۲۷ میلیارد و ۳۱۲ میلیون حق بیمه صادره داشت که این رقم در خرداد ماه به ۱۱۰ میلیارد و ۹۲۳ میلیون بود که کمترین میزان حق بیمه صادره در سه ماهه اخیر برای این شرکت بیمه ای بود. .

در همین بازه زمانی ارزش بازار این شرکت بیمه ای نیز از ۱۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال به ۱۶ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال رسید.

 

مطالب مرتبط