بیمه کارگران ساختمانی چه ضربه‌ای به مسکن کشور زد؟

نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم می‌گوید: بیمه کارگران ساختمانی که به مدت یک سال به تعبیری مجلس را علاف کرد بار سنگینی را روی دوش کشور و فعالان و متقاضیان مسکن تحمیل کرد.

به گزارش رصد روز، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم در پاسخ به این سوال که بهترین و بدترین طرح‌های اقتصادی مجلس یازدهم چه طرح‌هایی بودند؟ گفت: از دیدگاه بنده قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که به تعبیری دستپخت ما در کمیسیون جهش تولید بود و علاوه بر آن قانون تسهیل صدور مجوزها جزو بهترین‌ طرح‌های اقتصادی مجلس یازدهم بود.

او افزود: همچنین قوانین راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و غیره از جمله قوانین کلیدی مجلس یازدهم بود که به ویژه در حوزه اقتصادی، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها از بهترین قوانین و طرح‌های اقتصادیِ مجلس دوره قبل بود.

این عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بدترین طرح اقتصادی مجلس یازدهم، اتفاقی بود که در کمیسیون اجتماعی رخ داد مبنی بر اینکه بیمه کارگران ساختمانی که به مدت یک سال مجلس را علاف کرد هر چند نهایتا اصلاح شد اما بار سنگینی را روی دوش کشور تحمیل کرد چون در این فاصله، بسیاری از افراد، فعالان و متقاضیان مسکن را بلاتکلیف کرد و در نتیجه معطلیِ بسیاری هم داشت.

قادری در پاسخ به این سوال که کدام یک از طرح‌های مجلس یازدهم در مجلس آینده قابل پیگیری است؟ عنوان کرد: بنده ۹۶ طرح در مجلس یازدهم مطرح کردم کوه بیشترین تعداد طرح در مجلس یازدهم از سوی بنده بود. یقینا برخی از طرح های ما مانند اصلاح قانون اتاق بازرگانی به سرانجام نرسید این طرح‌ها مجددا باید بررسی شوند. در کمیسیون اقتصادی، قانون اداره سیستم‌های بانکی به سرانجام نرسیده است در کمیسیون جهش تولید نیز بحث رگولاتوری در صنعت برق در مجلس دوازدهم به طور جدی دنبال شود که بخش های غیردولتی، نهادهای تنظیم گری را ایجاد کند که اینها بتوانند از منافع بخش خصوصی دفاع کنند.

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: قوانینی مثل بازار سرمایه، قانون مالیات‌ها، قانون گمرک و یا اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و قانون رفع موانع تولید و طرح‌هایی از این دست، نیازمند اصلاحاتی روی برخی از مواد آنهاست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط