تبعات لغو افزایش قیمت خودرو

به گزارش اختصاصی رصد روز ، یک روز پس از لغو افزایش قیمت خودرو شاهد ریزش بازار سرمایه بودیم. زیان انباشته خودروسازان به واسطه قیمت گذاری دستور و مکلف کردن تولیدکنندگان به عرضه خودرو با قیمت تعیین شده ادامه روند زیان خودروسازان را منجر خواه...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، یک روز پس از لغو افزایش قیمت خودرو شاهد ریزش بازار سرمایه بودیم. زیان انباشته خودروسازان به واسطه قیمت گذاری دستور و مکلف کردن تولیدکنندگان به عرضه خودرو با قیمت تعیین شده ادامه روند زیان خودروسازان را منجر خواهد شد. در حال حاضر بیش از ۶۰ صنعت وابسته به خودروسازی در کشور فعالیت می کنند که عدم سودسازی خودروسازان در بازار منجر خواهد شد تا واحدهای کوچک صنعتی وابسته به خودرو با خطر تعطیلی روبرو شود.

تبعات لغو افزایش قیمت خودرو

 

عدم تسویه بدهی خودروسازان با نظام بانکی و قطعه سازان تیراژ تولیدی آنان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و در نتیجه در حاشیه بازار شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. هرچند که ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت خودروسازان خارج از مصوبات خود می داند اما با در نظر گرفتن نوسان قیمت دلار تنها در سه ماه گذشته مشخص می شود که صنعت خودروسازی با توجه به نیاز بالا به مواد اولیه به شدت از این موضوع متأثر شده اما هیچ افزایشی را اعلام نکرد.

هفتمین صنعت بزرگ بازار سرمایه در شرایطی با وضعیت نابسامان مالی همچنان خطوط تولید خود را سرپا نکه داشته است که شاید اگر اسم این صنعت خودروسازی نبود بارها شاهد تعدیل نیرو و اتفاقات مشابه دیگری بودیم که تبعات تورمی برای خانوارها به همراه داشت.

افزایش قیمت خودروها یک پیام برای بازار داشت که در این شرایط ادامه تولید با قیمت های فعلی کار سخت و دشواری است و برای جبران بخشی از هزینه های تولید باید قیمت ها متفاوت از آنچه باشد که مشاهده می کنیم. لغو افزایش قیمت خودرو قطعاً حاشیه بازار را با جدالی نابرابر روبرو می کند زیرا مشخص نیست دلالان بازار خودرو چه نقشه هایی را اجرایی خواهند کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار