تحلیل نماد وتجارت و نشانه های مثبت زیاد برای سهامداران

از اواخر سال 98 اتفاقات مثبت زیادی در بانک تجارت افتاد و تلاش دولت آبادی و یارانش بانک را در مسیر سودسازی قرار داد. این مسئله درکنار آمار شرکت مدیریت فناوری بورس تهران که خبر از نرخ مثبت رشد سود ده ساله بر اساس عملکرد واقعی سالانه می دهد ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تحلیل نماد وتجارت از جهات مختلفی می تواند برای فعالان بازار سرمایه جذاب باشد. نماد وتجارت که متعلق به بانک تجارت است طی چندسال اخیر همواره یکی از نمادهای اثرگذار و شاخص ساز در بازار سرمایه بوده و با توجه به قیمت سهم این امکان را فراهم می کند تا مقدار قابل توجهی از آن با سرمایه کم در سبد پرتفوی سرمایه گذاران باشد.

موضوع مهمی که باید تحلیل نماد وتجارت گفت ابتدا اتشاره به وضعیت بنیادی آن است. از اواخر سال ۹۸ اتفاقات مثبت زیادی در بانک تجارت افتاد و تلاش دولت آبادی و یارانش بانک را در مسیر سودسازی قرار داد. این مسئله درکنار آمار شرکت مدیریت فناوری بورس تهران که خبر از نرخ مثبت رشد سود ده ساله بر اساس عملکرد واقعی سالانه می دهد نشان دهنده کارنامه قبولی در نظام بانکی کشور است. کاهش هرینه مطالبات مشکوک الوصول ، افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع همگی نشانه های خوبی برای تحلیل یک نماد بانکی در حوزه بنیادی است که وتجارت همه آنها را داراست.

اما در بخش تکنیکال باید به این موضوع توجه خاص کرد که هدف نماد وتجارت در میان مدت روی ۶.۰۳۴ تومان قرار دارد که نسبت به قیمت فعلی که عدد ۳.۴۷۰ ریال را نشان می دهد ۷۴ درصد رشد را نشان می دهد. ضمن اینکه اگر به اهداف نوسانی سهم هم نگاه کنیم خواهیم دید که اگر سهم موفق به شکست مقاومت ۳.۶۳۹ ریال شود به راحتی قله ۴.۰۰۳ ریال را فتح خواهد کرد.

آنچه که به نظر می رسد نشان دهنده قرار گرفتن وتجارت در جایگاه خوبی از موج شماری است که نشان دهنده اتمام موج پنجم الیوت است و بعد از این باید منتظر اتفاقات خوبی در این سهم بود. رفتار درست حقوقی های سهم نیز در روند سود سازی باعث شده تا در ۶ ماهه گذشته شاهد ۲۸۱.۳۷% رشد باشیم که از هر حیث برای سهامداران می تواند جالب توجه باشد.

تحلیل نماد وتجارت

 

بیشتر بخوانید:

تقدیر از بانک تجارت در همایش «ترویج فرهنگ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان»

بانک تجارت حامی استارت آپ ها برای شکوفایی و جهش تولید

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط