تخلف ۱۵۰۰ میلیاردی بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرچند که هنوز نظام بانکی تا استقرار یک راهکار مدون جهت درآمدزایی مستمر از محل فعالیتهای بانکی فاصله دارد و تفسیرهای مختلفی از قانون توسط برخی مدیران بانکی صورت می گیرد اما حداقل انتظارات این است که مدیران بانکها...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرچند که هنوز نظام بانکی تا استقرار یک راهکار مدون جهت درآمدزایی مستمر از محل فعالیتهای بانکی فاصله دارد و تفسیرهای مختلفی از قانون توسط برخی مدیران بانکی صورت می گیرد اما حداقل انتظارات این است که مدیران بانکهای داخلی به اساسنامه بانک که شرح فعالیتها و وظایف را به روشنی مشخص کرده پایبند باشند نه اینکه با هر قصد و نیتی آن را فراموش کنند. بررسی ها نشان میدهد که مدیران بانک قرض الحسنه مهر ایران بنا به گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی با سرمایه گذاری در واحدهای صندوق های سرمایه گذاری به مبلغ ۱۵ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال دچار تخلف شده اند.

بررسی اساسنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران نشان میدهد که این بانک می تواند سرمایه ثبتی و حقوق صاحبان سهام را به صورت نقد ، شعب ، دفاتر ، تجهیزات ، اوراق مشارکت دولتی اسناد خزانه  و همچنین سایر اوراق بهادار دولتی با مجوز بانک مرکزی نگهداری نماید و سرمایه گذاری به غیر از اشکال یاد شده مانند خرید سهام شرکت و تأسیس شرکت و غیره ممنوع می باشد.

نکته قابل توجه اینجاست که این موضوع جزو بند ۱۶ ماده ۳ اساسنامه بانک می باشد و این یعنی مدیران بانک باید اشراف کافی را روی این مسئله داشته باشند هرچند با شرح برخی وقایع در گزارشات بازرس و حسابرس مستقل مشخص می شود که خیلی نباید به این موضوع امیدوار بود.

اساسنامه بانک مهر ایران

 

نکته حائز اهمیت اینجاست که این بانک در پایان سال قبل ۹ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال معادل ۹۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سود انباشته داشته که با این حساب به نظر می آید یکبار دیگر لازم باشد برخی شاخص ها و مؤلفه های صورتهای مالی این بانک مورد ارزیابی قرار گیرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

سعید

پاسخ دادن

۰۹ دی ۱۴۰۰


سلام،مرجع این خبر کجاست ، اصلا این خبر موثق هست ؟

    امین رجب خواه

    پاسخ دادن

    ۰۹ دی ۱۴۰۰


    بله صورتهای مالی بانک و اظهارز نظر بازرس و حسابرس مستقل

آخرین اخبار