ترفندهای جالب اینستاگرام که از آن‌ها بی‌خبر هستید

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است که کاربران بسیاری در ایران دارد. اگرچه به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی امکانات خیلی ویژه‌ای برای کاربرانش تدارک ندیده اما واقعیت متفاوت است.

به گزارش رصد روز، شبکه‌های اجتماعی اعتبار و اهمیت بسیار ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم پیدا کرده‌اند و این اهمیت به مرور زمان بیشتر از قبل شده است. یکی از محبوب‌ترین بسترهای اجتماعی در فضای مجازی، اینستاگرام لقب می‌گیرد که همین حالا میلیاردها کاربر در سطح جهان دارد. این شبکه اجتماعی در ایران هم محبوب است و بسیاری از کاربران ایرانی عضو اینستاگرام حتی بیشتر از یک یا دو حساب کاربری در بستر آن ایجاد کرده‌اند.

در نگاه نخست به نظر می‌رسد اینستاگرام قابلیت‌های ویژه‌ای ندارد اما این‌گونه نیست. این شبکه اجتماعی که رقبای گردن‌کلفتی مانند تیک تاک را در برابر خود می‌بیند، مجموعه خاصی از قابلیت‌های نسبتا پنهان را تدارک دیده که دانستن آن‌ها به هر کاربری کمک می‌کند تا تجربه متفاوت‌تری از اینستاگرام داشته باشد. در ادامه با تعدادی از ترفندهای جالب اینستاگرام که از آن‌ها بی‌خبر هستید، آشنا می‌شوید.

استفاده از فونت‌های گوناگون در بخش بیوگرافی اینستاگرام

احتمالا شما هم در اینستاگردی‌هایتان متوجه شده‌اید که گروهی از کاربران از فونت‌های خاص و متفاوتی در بخش بیوگرافی حساب کاربری خود استفاده کرده‌اند. در ابتدا به نظر می‌رسد خیلی ویژه است اما اصلا اینطور نیست. برای اینکه از یک فونت خاص در بخش بیوگرافی حساب اینستاگرام خود استفاده کنید تنها لازم است که وارد این سایت شود. حالا می‌توانید متنی که برای بیوگرافی پروفایل آماده کرده‌اید را بنویسید. سپس فونت مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با انتخاب همه کلمات از آن رونوشت بگیرید. سپس متن را درون تنظیمات ویرایش بخش بیوگرافی حساب اینستاگرام خود وارد کنید و دکمه دخیره را لمس کنید.

تغییر محتوای صفحه اکسپلور

صفحه اکسپلور در اینستاگرام تلاش می‌کند با توجه به سلیقه‌ای که از کاربر دارد، محتوای مورد نیاز او را تامین کند. اما این صفحه معمولا شناخت درستی از سلایق کاربران پیدا نمی‌کند و معمولا با نمایش محتوایی که توسط دنبال‌کنندگان یک کاربر پسندیده‌شده، دریایی از محتوای بی‌فایده را در برابر کاربران قرار می‌دهد. برای آن‌که محتوای صفحه اکسپلور خود را تغییر دهید، ترفند جالبی وجود دارد که می‌توانید از آن یاری بگیرید.

ابتدا وارد صفحه اکسپلور شده و سپس یکی از پست‌هایی که چندان مورد پسندتان نیست را گشوده و گزینه تنظیمات در سمت راست پست را لمس کنید. حالا با انتخاب گزینه Not Interested می‌توانید به اینستاگرام ثابت کنید که علاقه‌ای به آن نوع از پست‌ها ندارید. با انجام این تنظیم روی بیشتر تصاویری که در صفحه اکسپلور به آن‌ها علاقه‌ای ندارید، می‌توانید این صفحه متفاوت اینستاگرام را با توجه به سلایق خود دگرگون کنید.

نوشتن متن رنگارنگ در استوری اینستاگرام

برای اینکار ابتدا باید نوشته‌ای در بخش استوری اینستاگرام آماده و سپس همه حروف آن را انتخاب کنید. حالا باید وارد تنظیمات انتخاب رنگ شده و ابتدا انگشت شصت چپ خود را روی متن قرار دهید و در ادامه انگشت شصت راست خود را روی بخش تنظیمات رنگ آماده کنید. پس از آن‌که رنگ آغازین را از سمت راست تصویر انتخاب کردید، هر دو انگشت خود را از دو طرف به‌صورت کاملا همزمان به سمت مخالف هدایت کنید. حالا متن شما رنگارنگ شده است.

مدیریت بخش کامنت‌ها

دیدگاه‌ها و نظراتی که افراد زیر پست‌های اینستاگرام وارد می‌کنند در بسیاری از موارد باعث ایجاد سوتفاهم‌های تاریخی می‌شود. برای آن‌که چنین مشکلی نداشته باشید، می‌توانید بخش کامنت‌ها را مدیریت کنید. ابتدا وارد بخش کامنت یکی از پست‌های صفحه خود شوید و سپس بخش تنظیمات را در بخش بالای صفحه سمت راست لمس کنید. در این مرحله دو گزینه وجود دارد. یکی از آن‌ها گزینه Turn of Commenting است که عملا اجازه ثبت نظر توسط کاربران را نمی‌دهد و همه دیدگاه‌ها را محدود می‌کند.

گزینه دوم Choose Words to Hide است که اجازه می‌دهد تعدادی از کلمات را محدود کرده تا کاربری از آن‌ها در کامنت خود استفاده نکند. در این بخش همچنین قابلیتی وجود دارد که می‌توانید محدودیت درج دیدگاه را برای کاربران مشخصی وضع کنید.

مدت زمان استفاده‌تان از اینستاگرام را کشف کنید

اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار محبوبی است و به همین دلیل بسیاری از کاربران بخش عظیمی از وقت خود را در آن سپری می‌کنند. با این حال اگر احساس می‌کنید با حضور بیش از حد در اینستاگرام وقت خود را هدر می‌دهید، می‌توانید آن را مدیریت کنید. ابتدا باید بفهمید که چه مقدار از روز را به اینستاگرام اختصاص می‌دهید. برای اینکار ابتدا وارد صفحه اصلی پروفایل خود شده و سپس نمایه تنظیمات بالا سمت راست را انتخاب کنید. از این بخش می‌توانید گزینه Your Activity را لمس کرده و به دریایی از اطلاعات مورد نیاز وارد شوید. در این صفحه میزان استفاده روزانه شما از حساب کاربری اینستاگرامتان ثبت شده است.

می‌توانید میزان حضورتان در اینستاگرام را به نسبت روزهای مختلف هفته بررسی کنید. اگر می‌خواهید اعتیاد به اینستاگرام را کاهش دهید، از گزینه Set Reminder یاری بگیرید. در این بخش می‌توانید میزان حداکثری استفاده از اینستاگرام را مشخص کنید. برای مثال اگر می‌خواهید روزانه تنها ۱۰ دقیقه از اینستاگرام استفاده کنید، تنظیمات را روی ۱۰ دقیقه ذخیره کنید. اگر میانگین فعالیت روزانه شما در اینستاگرام از ۱۰ دقیقه عبور کرد، این شبکه اجتماعی به شما هشدار می‌دهد که وقت خود را بیشتر از این هدر ندهید!

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار