تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد. به گزارش رصد روز،علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات دولت در هفته گذشته پرداخ...

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد.

به گزارش رصد روز،علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات دولت در هفته گذشته پرداخت و گفت: هیئت وزیران با عضویت آقای خاندوزی وزیر اقتصاد در شورای‌عالی کار موافقت کرد و ایشان جایگزین آقای دوستعلی شد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور تصویب شد. تراز تجاری جمعی ایران به‌شدت مثبت است. به‌منظور مدیریت اقلام صادراتی و ارزهایی که از آن برمی‌گردد و یکپارچگی مدیریت آن‌ها، این آیین‌نامه به تصویب رسید.

بهادری جهرمی همچنین خبر داد که در راستای حمایت از صادرات محصولاتی به‌ویژه محصولات بخش خصوصی و غیردولتی آیین‌نامه‌ای برای حمایت از آن‌ها به تصویب رسید. وزارت صمت و برخی دستگاه‌های دیگر مکلف شدند سازوکارهای لازم برای حمایت مؤثر از صادرات این محصولات در نظر بگیرند.

وی عنوان کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز آیین‌نامه دیگری به تصویب هیئت وزیران رسید که سرمایه‌گذاری را برای این شرکت‌ها تسهیل می‌کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار