تصویب ۷۶ هزار طرح اولویت‌دار در استان‌ها در دولت سیزدهم

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد، گفت: در ۸ ماه گذشته از زمانی که دولت رسما کار خود را آغاز کرد و تیم اقتصادی دولت مستقر شد بالغ بر ۷۶ هزار طرح اولویت‌دار در استان‌های کشور به تصویب رسید.

به گزارش رصد روز، معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد، گفت: در ۸ ماه گذشته از زمانی که دولت رسما کار خود را آغاز کرد و تیم اقتصادی دولت مستقر شد بالغ بر ۷۶ هزار طرح اولویت‌دار در استان‌های کشور به تصویب رسید.

محمدهادی سبحانیان در مراسم بهره‌برداری از ۴۵۰۰ طرح اشتغالزایی معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور در آغاز به کار دولت شرایط مناسبی نبود و به جهت همین شاخص‌های کلان اقتصادی، مردم ما در سفره های خود فشار زیادی را تحمل می‌کردند.

وی افزود: اقدامی که دولت تلاش داشت در آغاز کار خود انجام دهد این بود که مهمترین مسئله اقتصادی کشور که تورم بسیار بالا بود را کنترل کند در ابتدا با مجموعه اقداماتی که صورت گرفت مسیر درستی را طی کرد اما به جهت اتفاقاتی که هم در اقتصاد کشور افتاد و هم شرایط جهانی اقتضا کرد حتی کشورهایی که با تورم‌های یک تا ۲ درصد دهه‌ها مردم آنها زندگی می‌کردند تورم‌هایشان چندین برابر افزایش پیدا کرد. با این همه و با وجود اینکه شرایط دنیا شرایط متفاوتی بود اما شکر خدا با تمام اتفاقاتی که در دنیا و کشور رقم خورد، مسیر تورم مسیر نزولی است البته این را می‌دانیم که قیمت مواد غذایی افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: اما در مجموع سیاست ارز رانتی ۴۲۰۰ تومانی که یکی از سیاست‌های موتور خلق نقدینگی و تورم در کشور بود اصلاح شد و  اصلاح آن کمک خواهد کرد تا در میان مدت بتوانیم وضعیت معیشت  مردم را سامان دهیم.

سبحانیان گفت: یکی از کار ویژه‌های اصلی دولت در سطح اقتصاد کلان برای بهبود معیشت مردم کنترل تورم بود که این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد خرد موانع زیادی بر سر راه فعالان اقتصادی و کارآفرینان وجود داشت که تسهیل مجوزهای کسب و کار یکی از  اقدامات کم‌نظیری بود که در دولت در حال پیگیری است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: معتقدیم بسیاری از مجوزهای کسب و کار باید ثبت محور شود و لازم نیست که فعال اقتصادی بیاید و لزوما از حاکمیت مجوز دریافت کند؛ بیش از ۱۵۰۰ مجوز و شرط مبهم در صدور مجوزها را حذف کردیم که کمک می‌کند تا فعالان اقتصادی با سرعت بیشتری وارد فضای اقتصادی شود.

سبحانیان گفت: یکی از اقدامات دیگر که برای اولین بار در کشور و در دولت سیزدهم اتفاق افتاد استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و فعالان اقتصادی بود که یکی از اقدامات مهم و با برکت بود.

وی گفت: در ۸ ماه گذشته از زمانی که دولت رسما کار خود را آغاز کرد و تیم اقتصادی دولت مستقر شد بالغ بر ۷۶ هزار طرح اولویت‌دار در استان‌های کشور به تصویب رسید و بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات یا پرداخت شده یا در مرحله انتقاد قرار دارد و حدود ۱۱۰ هزار شغل یا ایجاد می‌شود یا تصویب می‌شود که قدم بزرگی بود که در حوزه اشتغال و تثبیت اشتغال برداشته شد.

سبحانیان گفت: به عنوان وزارت اقتصاد که متولی تبصره ۱۸ هستیم تلاش ما این است که  از پول پاشی خودداری کنیم و طرح های اولویت‌دار و مورد قبول که می توانند منابع را به هدف برساند مصوب شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار