تظاهرات در بیروت در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی

تعدادی از شهروندان لبنانی در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی در بیروت تظاهراتی برپا کردند که این تظاهرات به بسته شدن مسیرها منجر شد.

به گزارش رصد روز، تعدادی از شهروندان لبنانی در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی در بیروت تظاهراتی برپا کردند که این تظاهرات به بسته شدن مسیرها منجر شد.

بیروت، پایتخت لبنان، عصر  چهارشنبه شاهد تظاهراتی  در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی در این کشور بود.

شماری از معترضان لبنانی در اعتراض به اوضاع معیشتی اقدام به بستن مسیر «ثکنه الحلو» کرده و با سردادن شعارهایی وضعیت کنونی را محکوم کردند.

معترضان سپس به سمت مرکز بیروت حرکت کرده و اقدام به تخریب و شکستن نماهای یکی از ساختمان‌ها کردند.

دو روز گذشته شماری از سپرده‌گذاران لبنانی به یکی از شعبه‌های بانک «بلوم» در بیروت یورش بردند و چندین تن را در داخل بانک گروگان گرفتند.

این دومین عملیات گروگانگیری در بانک‌های لبنان در پی بحران وخیم اقتصادی این کشور به شمار می‌آید.رسانه‌های لبنانی در ۱۱ آگوست اعلام کردند که فردی، چند تن از شهروندان لبنانی را در یکی از بانک‌های پایتخت این کشور گروگان گرفته است.

رسانه های لبنانی اعلام کردند که گروگان‌گیر با سلاح کارمندان و افراد حاضر در بانک را تهدید کرده است.این فرد مسلح، ناگهان وارد بانک شده و از کارمندان درخواست پول کرده است.

لبنان چند سال است با رکورد اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند که این موضوع از انفجار سال گذشته در بیروت بدتر هم شده است.

بحران معیشتی و اقتصادی در لبنان متأثر از نیاز مبرم این کشور به سوخت، زندگی شهروندان این کشور را با تنش روزافزون مواجه کرده است. تحریم‌ها علیه لبنان موجب کاهش ارزش پول این کشور شده و کمبود واردات سوخت برای دو نیروگاه آن، این کشور را وارد چرخه‌های متناوب خاموشی کرده است. ارگان‌های مختلف لبنان طی چند ماه اخیر برای دستیابی به خواسته‌های خود در خصوص افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند، در همین حال تعداد زیادی از نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت لبنان هم به‌دلیل کمبود سوخت تعطیل شده‌اند و نیروهای آن بیکار شده‌اند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار