تعداد مستاجران در ایران چقدر است؟

تعداد مستاجران در ایران چقدر است؟

به گزارش رصد روز، رستم قاسمی در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان‌غربی و در آیین بهره‌برداری از پالایشگاه قیر ارومیه، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های با ویژگی های خاص است که اقوام مختلف در کنارهم برادرانه زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف وزارت راه در دولت سیزدهم، گفت: ما در وزارتخانه در ۲ حوزه راه و مسکن مشغول خدمت هستیم، در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت سالانه یک میلیون مسکن باید بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستاجر داریم، حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این ۴ سال به طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازیم.

وی ابراز داشت: خوشبختانه استان آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان های پیش‌رو است و عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن شروع شد که تقریبا به میزان نصف نیازهای ۴ ساله ی مردم ثبت نام کننده است.

قاسمی تصریح کرد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتر مساکن مدنظر تامین شود.

وی بیان کرد: وضعیت راه های استان چندان مناسب نیست و یک عقب ماندگی در مقایسه با شاخص های کشوری دارد. که با اختصاص اعتبار  مدنظر در این سفر ریاست جمهوری امیدواریم تحول خوبی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه ی راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم، در این شرایط اقتصادی جامعه جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است. پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم  نیز نقش خوبی در توسعه و بهسازی راه های استان می تواند داشته باشد که امیدواریم برای استان پر خیر و برکت باشد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر، گفت: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم یک تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرایی طرح نهضت ملی پیش بگیریم. در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانهسازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمامی امکانات در بخش های بهداشتی، آموزشی و ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار