تعرض به گلشیفته فراهانی در آمریکا

بع گزارش رصد روز ، چند روز قبل از شروع جشنواره کن ۲۰۲۲ گلشیفته فراهانی اعلام کرد که نمی تواند در این جشنواره شرکت کند. او بعد از عدم حضور در این جشنواره به تازگی فیملمی را در صفحه اجتماعی اش منتشر کرده که تعرض به گلشیفته فراهانی در آمریکا...

بع گزارش رصد روز ، چند روز قبل از شروع جشنواره کن ۲۰۲۲ گلشیفته فراهانی اعلام کرد که نمی تواند در این جشنواره شرکت کند. او بعد از عدم حضور در این جشنواره به تازگی فیملمی را در صفحه اجتماعی اش منتشر کرده که تعرض به گلشیفته فراهانی در آمریکا را نشان می دهد.

این بازیگر ۳۹ ساله که با حضور در فیلم برادر و خواهر ساخته آرنو دپلشن به جشنواره کن ۲۰۲۲ راه یافته بود چندی بعد به علت حضور در یک پروژه سینمایی قادر به همراهی تیمش در جشنواره نبود. او پیش تر از حضور ستاره های سینمای ایران در این فستیوال جهانی استقبال کرده بود و بارها در صفحه اجتماعی اش با انتشار پوستر فیلم بازیگران ایرانی در این جشنواره ابراز خوشحالی کرده بود.

برخی فیلم های گلشیفته فراهانی در خارج از کشور

 

کاناپه ای در تونس، پترسون، استخراج، دختران خورشید، دزدان دریایی کارائیب، یک مشت دروغ، سنگ صبور، قسمت بالایی، شبی که جهان را می بلعد، آواز عقرب ها، آلتامیرا، بدبیاری های سوفی، سرزمین شیرین فلفلی من، درست مثل یک زن، دو دوست و برادر و خواهر و چند فیلم دیگر می توان اشاره کرد.

شاید موفق ترین فیلم های او در خارج از کشور مربوط به فیلم برادر و خواهر و دزدان دریایی کارائیب باشد. از نظر بسیاری از منتقدان موفق ترین حضئر او در سینمای ایران را باید با فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی دانست. هرچند که عده ای نیز معتقدند میم مثل مادر به کارگردانی رسول ملاقلی پور درخشنده ترین حضور او در سینمای کشور است.

گلشیفته فراهانی جوان ترین بازیگر دارنده سیمرغ جشنواره فجر است که در سن ۱۴ سالگی موفق به کسب این افتخار شد. او با بازی در فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی به این عنوان دست یافت و سال ۷۶ نقطه عطف کارنامه هنری این بازیگر ایرانی است.

عکسهای گلشیفته فراهانی 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی 

‏آن زمان که گلشیفته به دنیا آمد، خانواده فراهانی دیری از بازگشت شان به ایران نگذشته بود. بهزاد فراهانی سال ۵۳ به ‏دلیل مشکلاتی که برای ادامه کار در ایران می دید و به دلیل نگاه سیاسی اش به فرانسه مهاجرت کرد و پس از انقلاب ‏به ایران بازگشت، اما فضا برای هنرمند سیاسی چپ هنوز باز نشده بود.
خانواده در شرایط بد مالی به سر می بردند و ‏پدر خانواده با کارهای گوناگون از جمله مسافرکشی یا مترجمی سعی داشت تا چرخ زندگی خانواده را بچرخاند. اسم ‏گلشیفته در شناسنامه “رهاورد” ثبت شده، این بدان دلیل است که نام گلشیفته از سوی ثبت احوال در آن زمان مناسب ‏تشخیص داده نشده بود. در خانه و میان دوستان گلی صدایش می کنند، اما وی با نام گلشیفته در ایران شناخته شد. ‏کودکی اش در یوسف آباد گذشت، پنج ساله بود که آموزش موسیقی و پیانو را آغاز کرد.

‏وی در سال ۸۲ در جریان فیلم بابا عزیز با همسر آینده اش آشنا شد. امین محمد مهدوی که جزو عوامل این فیلم ‏محسوب می شد به عنوان مترجم در کنار دیگر عوامل حضور داشت. جرقه این آشنایی در فیلم ” باباعزیز” می خورد، ‏چندی بعد و در همان سال ۸۲ با یکدیگر ازدواج کردند. امین محمد مهدوی متولد ۱۵ آذر ۱۳۵۰، مترجم زبان های ‏انگلیسی، فرانسه است و به زبان های عربی و اسپانیولی هم تسلط دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط