تغییر در بانک صادرات فرا رسیده؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه سبک مدیریتی حجت الله صیدی مورد غضب بسیاری از کارمندان این بانک قرار دارد و کامنتهای مربوط به این مدیر بانکی در پستهای صفحات اجتماعی محدود شده وضعیت مالی بانک صادرات نیز در ۹ ماهه سال جاری چنگی به دل نم...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه سبک مدیریتی حجت الله صیدی مورد غضب بسیاری از کارمندان این بانک قرار دارد و کامنتهای مربوط به این مدیر بانکی در پستهای صفحات اجتماعی محدود شده وضعیت مالی بانک صادرات نیز در ۹ ماهه سال جاری چنگی به دل نمی زند و با تغییر در چند بانک خصوصی و دولتی حالا باید چشم انتظار تغییر در بانک صادرات بود.

چرا تغییر در بانک صادرات؟

 

حجت الله صیدی در بانک صادرات در شرایطی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ را به پایان رساند که آمارها حکایت از عقب نشینی معنادار بانک صادرات کشور دارد.

میزان درآمد تسهیلات به سود سپرده ها در این بانک در پایان ۹ ماهه ۱۴۰۰ به ۱۹ درصد می رسد که این مقدار در مقایسه با ۹ ماهه سال قبل کاهش ۴.۵ درصدی دارد. در مدت مشابه سال قبل درصد درامد به سود سپرده های ۲۳.۴ درصد بود.

اما موضوع مهم تر وضعیت سود خالص این بانک است که نشان از عملکرد بسیار ضعیفی می دهد. بانک صادرات در ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال سود خالص ایجاد کرده که این مقدار در مقایسه با سال قبل کاهش ۲ هزار و ۶۳۱ درصدی دارد و مقایسه با پایان سال قبل نیز عقب نشینی ۶ هزار و ۵۴۷ درصدی را ثبت کرده است.

کفایت سرمایه بانک طبق آخرین وضعیت نیز ۰.۱۲ درصد است و پیشرفتی در آن مشاهده نمی شود و اگر وضعیت به همین منوال باشد نمیتوان امیدوار به بهبود آن بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط