توزیع چای فاسد توسط یک برند معروف

یک منبع آگاه در اتحادیه چای‌کاران شمال کشور از تخلف گسترده یک شرکت مطرح تولیدکننده و عرضه‌کننده چای داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش رصد روز، یک منبع آگاه در اتحادیه چای‌کاران شمال کشور گفت: یک شرکت چای که در رسانه‌ها نیز تبلیغاتش به وفور یافت می‌شود و هر از گاهی نیز برای افزایش مصرف به مصرف‌کنندگان جایزه می‌دهد پاییز سال گذشته اقدام به خریداری یک کارخانه تولید چای در منطقه املش استان گیلان می‌کند.

وی ادامه داد: معمولا شرکت‌های بزرگ بسته‌بندی چای، کارخانه‌های تولید چای را در استان‌های شمالی کشور خریداری می‌کنند تا به مرکز تولید چای نزدیک باشند و عملا چای را از تولید به دست مصرف‌کننده برسانند اما عملکرد این شرکت برعکس بود که منجر به حساسیت اتحادیه چای‌کاران شمال کشور و همچنین سازمان چای کشور شد.

این منبع مطلع تصریح کرد: همواره در طول یک سال گذشته شاهد بودیم که تریلی‌های متعلق به این شرکت مملو از چای از تهران به این کارخانه می‌آید که پس از حساسیت نیروی انتظامی، یکی از این تریلی‌ها در مسیر تهران به گیلان متوقف می‌شود که البته این کار با هماهنگی سازمان چای و دستگاه قضایی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: بعد از تحقیقات به‌عمل‌آمده و انجام آزمایش مشخص شد چای موجود در این تریلی در سال ۷۹ تولید شده است و متعلق به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی است که بانک به عنوان مطالبات از یک کارخانه تولید چای حدود ۲۰ سال پیش گرفته و در انبار ذخیره کرده است و شرکت مذکور نیز با قیمت ناچیزی این چای‌ها را خریداری کرده و به کارخانه خود در منطقه املش استان گیلان منتقل کرده است.

به گفته این عضو اتحادیه چای‌کاران گیلان پس از کشف موضوع، دادستان گیلان دستور می‌دهد که بازرسان به کارخانه متعلق به این شرکت بروند و از تمامی چای‌های موجود در این کارخانه نمونه‌برداری و آنها را آزمایش کنند.

وی ادامه داد: برداشت نمونه‌ها با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، نماینده وزارت بهداشت و نماینده سازمان چای کشور صورت گرفت. در آزمایش اولیه که توسط سازمان چای کشور انجام می‌شود ظاهرا این سازمان به دادستانی اعلام می‌کند این چای، چای سنواتی است اما اینکه قابل شرب است یا خیر باید سازمان غذا و دارو نظر قطعی دهد از این جهت این سازمان به دستور دادستان نیز چای‌ها را دوباره مورد آزمایش قرار می‌دهد.

در این آزمایش مشخص می‌شود تمامی این چای‌ها دارای سم آفلاتوکسین است و قابلیت مصرف در بخش انسانی ندارد و باید معدوم شود.

این گزارش حاکی است بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده در حال حاضر حدود ۶۰۰ تن چای مسموم در این کارخانه کشف و ضبط شده است که ظاهراً مسئولان این شرکت این میزان چای را با حدود ۴۰۰ تن چای برداشت تازه مخلوط کرده و آنها را بسته‌بندی و روانه بازار می‌کرده‌اند.

البته این تمام ماجرا نیست بلکه ظاهراً در بازدید نماینده دادستان گیلان از این کارخانه متوجه وجود حدود ۲۵۰ تن چای خارجی تاریخ مصرف گذشته نیز می‌شوند که بعد از تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص می‌شود این چای‌ها با نام چای درجه یک خارجی و با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و وارد شده‌اند که قرار بوده بعد از فراوری مجدد روانه بازار مصرف شود.

پیگیری‌ها از دادستانی گیلان حاکی است هم‌اکنون این کارخانه پلمب است و پرونده مربوط به این شرکت برای بررسی بیشتر مراحل قانونی را طی می‌کند. به طوری که هم‌اکنون در مرحله صدور حکم است.

توزیع چای فاسد

توزیع چای فاسد توسط یک کارخانه

چای فاسد

توزیع چای فاسد توسط یک برند معروف

توزیع چای فاسد توسط یک برند معروف

مشرق نیوز

مطالب مرتبط