توسعه تولید نقشه راه فولاد مبارکه اصفهان

به زعم بسیاری از کارشناسان سال 99 سخت ترین سال تولیدی کشور بود. رسیدن به نتایج قابل توجه در تولید و رکودزنی در آن موضوعی است که برای چرخه اقتصادی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیشروی قابل تأمل فولاد مبارکه اصفهان در موضوع توسعه تولید در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال حتی پیش از سال ۱۴۰۰ آغاز شد. فولادیها طی روزهای منتهی به پایان سال بارها به سمت رکودهای قبلی خود در حوزه تولید حمله کردند و نکته قابل تأمل تکرار این مسئله بود که نشان داد برنامه ای مدون در دستیابی به این موفقیتها وجود داشته است. اشتغال بیش از ۳۵۰ هزار نفر در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و شرکت های زیر مجموعه توجه به افزایش توانمندسازی این مجتمع تولیدی را جزو اولویت های آن قرار داد که نگاهی به وضعیت تولید در این کارخانه گویای استراتژی مشخص در جهت نیل به مسئله توسعه تولید است.

 

اگرچه در سالهای قبل نیز شاهد شرایط مشابهی در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بودیم اما در سالی که حجم تورمی زیاد در بخش تولید و تصمیمات غیرکارشناسانه در مسئله قیمت گذاری بسیاری از صنایع کشور را با چالش جدی روبرو کرد و به زعم بسیاری از کارشناسان سال ۹۹ سخت ترین سال تولیدی کشور بود. رسیدن به نتایج قابل توجه در تولید و رکودزنی در آن موضوعی است که برای چرخه اقتصادی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار بود.

 

به تعبیر دیگر عیار محک پتانسیلهای واقعی کشور در موضوع تولید سال گذشته بود که نشان از توان مدیریتی صنایع در شرایط بحران داشت. تأمین قابل توجه سرمایه در گردش توسط این شرکت از چندسال قبل و نیز مرتفع کردن نیاز ۳۰۰۰ هزار واحد تولیدی در موضوع ورقهای فولادی باعث شد که فولادیها بعد از حضور پر رنگ در بازار داخلی به سمت تنوع محصول و صادرات حرکت کنند که این موضوع نیز در سال گذشته علیرغم اینکه کاهش داشت اما در شرایط خاص بین المللی دستیابی به آن نیز مورد توجه بود. موفقیتهای جدید فولاد مبارکه در موضوع نورد گرم که جزو نیازمندیهای آتی و مهم صنایع معدنی کشور به حساب می آید علاوه بر اینکه خواهد توانست از ارزبری در کشور جلوگیری کند به جمعیت مشاغل فولاد نیز اضافه خواهد کرد.

 

مسئله دیگری که درباره فولاد مبارکه باید به آن اشاره کرد که این واحد تولیدی یک واحد تولیدی ماند به این معنی که طی سالهای گذشته مجتمع تولید فولاد مبارکه اصفهان صرف نظر از اینکه کدام دولت با چه شاخصه هایی روی کار آمده تنها به موضوع تولید متمرکز بود که دستیابی به موفقیتهای فعلی را باید نهال حاصل این روش در سالهای قبل دانست.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار