تولید نفت خام آمریکا کاهش یافت

ایالات متحده آمریکا تولید نفت خود را بیش از ۲ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

به گزارش رصد روز، از خبرگزاری بلومبرگ، تولید نفت ایالات متحده آمریکا در پی سرمای شدید بیش از ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این سرمای شدید که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، سبب ایجاد مشکل در ایالت‌های تولیدکننده عمده نفت آمریکا شده است.

معامله‌گران و مدیران شرکت‌های نفتی پیش‌بینی خود از کاهش عرضه را افزایش دادند و آن را یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کردند. پیش از این و در روز دوشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) برآورد شده بود که این رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز باشد. ‌آنها افزودند که بیشتر این کاهش تولید در حوزه پرمین، نفت‌خیزترین منطقه آمریکا بوده است.

بر اساس داده‌های اخیر دولتی ایالات متحده، ۲ میلیون بشکه در روز معادل حدود ۱۸ درصد مجموع تولید نفت آمریکاست.

تاجران نفت انتظار دارند از امروز (چهارشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) و با افزایش دما در حوزه پرمین، تولید به‌تدریج به سطح پیشین باز گردد. دمای هوا در میدلند، مرکز حوزه پرمین، در روز دوشنبه به منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد رسید که از سال ۱۹۸۹ تاکنون بی‌سابقه بود.

توقف تولید نفت در حوزه پرمین قیمت نفت خام آمریکا را در روز دوشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) برای نخستین بار در یک سال گذشته به بیش از ۶۰ دلار برای هر بشکه رساند. معامله‌گران انتظار دارند با افزایش دمای هوا قیمت نفت خام حوزه پرمین تا روز چهارشنبه افزایش یابد.

توقف تولید نفت این حوزه سبب شد قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا برای نخستین بار در بیش از یک سال اخیر به بالای ۶۰ دلار برای هر بشکه صعود کند.

از زمان توقف تولید این منطقه قیمت نفت خام کمی کاهش یافته است، زیرا پالایشگاه‌های آمریکا هم به‌دلیل سرمای هوا تعطیل شده‌اند و به نفت خام کمتری نیاز دارند.

شرکت انرژی اسپکتس برآورد می‌کند که ظرفیت پالایشی آمریکا در روز دوشنبه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته باشد.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

 

ایلنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار