تولید ۸۲۰ هزار تن محصول با ارزش افزوده بالا در نورد ذوب آهن اصفهان

محمدامین یوسف زاده مدیر نورد ذوب آهن اصفهان در خصوص تولیدات این مجموعه در شش ماه اول سال جاری گفت: در کارگاه نورد ۳۵۰ دو رکورد تولید محصول کلاف تیرماه ۲۰,۸۰۰ و شهریورماه ۲۰,۹۰۰ تن در مجموع به میزان ۴۱,۷۰۰ تن و در سایزهای ۵.۵ تا ۱۲ با کمتر...

به گزارش رصد روز، محمدامین یوسف زاده مدیر نورد ذوب آهن اصفهان در خصوص تولیدات این مجموعه در شش ماه اول سال جاری گفت: در کارگاه نورد ۳۵۰ دو رکورد تولید محصول کلاف تیرماه ۲۰,۸۰۰ و شهریورماه ۲۰,۹۰۰ تن در مجموع به میزان ۴۱,۷۰۰ تن و در سایزهای ۵.۵ تا ۱۲ با کمترین ضایعات در نیمه اول سال جاری به ثبت رسید. مجموعا برای اولین بار در ۶ ماهه اول ۱۴۰۱ تناژ بی سابقه ۹۶,۴۴۷ تن کلاف به ثبت رسیده است. مجموع تولید کلاف در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶۸۶۱۴ تن بوده که نشان می دهد تولید کلاف در سال ۱۴۰۱ حدود۱۵ درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است. این رقم در کل سال ۱۳۹۹ برابر ۳۸۰۴۰ تن بوده که گویای رشد ۴برابری در دو سال اخیر را دارد. مهندسی نورد وکارگاه ۳۵۰ این آمادگی را دارد در صورت تأمین شمش و قطعات ضروری امسال رکورد ۲۰۰۰۰۰ تن درسال برای تولید کلاف را ثبت کند.

یوسف زاده افزود: در کارگاه نورد ۶۵۰ نیز ۲,۴۳۰ تن ریل و همچنین H۲۴ (سبک و سنگین) در مرحله اول تولید آزمایشی که موفقیت آمیز هم بود به میزان ۱,۲۰۰ و تیرآهن ۳۰ سبک نیز برای اولین بار با طرح جدید به میزان ۲,۷۱۸ تن با حداقل ضایعات تولید شدند و همچنین با تغییر طرح منحصر به فرد که در نورد تیرآهن ۳۰ انجام گرفت، به طوری که روش تولید با تمرکز روی تاندم میل و قفسه A۵ این محصول با شرایط بهتری، با همان تناژ ولی با کیفیت بالا که عیوب فلزی و ابعادی آن به نصف کاهش پیدا کرد، تولید شد.
مدیر نورد ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: آرک TH۳۶ اواخر سال گذشته تولید شد اما نتایج آن در نیمه اول سال جاری و به میزان ۱,۱۰۰ تن به ثمر نشست که این محصول استراتژیک، در ایمن سازی معادن به ویژه در اکتشافات عمقی حرف اول را می زند.
وی اظهار داشت: ریل R۱۸ نیز از جمله سایر محصولات بود که حدود ۱,۰۰۰ تن در شش ماهه امسال تولید شد و تیرآهن ۱۸ نیز در کارگاه نورد ۵۰۰ رکورد تولید ۹۱۵ , ۷۴را به ثبت رساند.
مدیر نورد ذوب آهن اصفهان گفت: تولید تیرآهن۲۰ برای اولین بار در کارگاه نورد ۵۰۰ به میزان ۵۰۰ تن به ثبت رسید و این فرصتی شد تا در کارگاه ۶۵۰ فرصت تولید محصولات صنعتی و استراتژیک ایجاد شود.
وی اظهار داشت: ناودانی ۱۸ نیز به صورت انیورسال در نورد ۵۰۰ با رعایت کیفیت، شکل ظاهری و تناژ تولیدی به میزان ۵,۶۹۰ تن به ثبت رسید و ناودانی۲۰ سنگین کارگاه ۶۵۰ به روش انیورسال نیز نورد گردید.
در کل می توان گفت در شش ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۸۲۰۰۰۰ تن انواع محصول با ارزش افزوده بالا در کارگاه های مختلف مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تولید شد.

مطالب مرتبط