تکذیب یک ادعا درباره بانک صادرات / خبرسازی با چاشنی دروغ

طبق اسناد رسیده به این پایگاه خبری موضوع واگذاری 2 دستگاه مین فریم توسط بانک صادرات به بانک ملی به صورت رایگان از اساس دروغ بوده و به نظر می رسد که طراحان این صحنه غیراخلاقی و غیرحرفه ای به دنبال مسائلی غیر از انتقاد بودند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، اخیرا شاهد انتشار مطلبی درخصوص واگذاری ۲ دستگاه مین فریم (main frame) یا همان «پردازنده مرکزی» توسط بانک صادرات ایران به بانک ملی، بدون رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح بانک و سهامداران بودیم. طبق اسناد رسیده به این پایگاه خبری مشخص شد که این ادعا از اساس دروغ و مصداق بارز تشویش اذهان عمومیست.

به نظر می آید انتشار چنین مطلبی در بستر فضای مجازی و برخی رسانه های برخط تنها به دلایلی غیر از دلایل حرفه ای صورت گرفته چرا که در غیر اینصورت راستی آزمایی آن کار ساده ای بود که تنها با چند دقیقه وقت گذاشتن می شد به آن رسید.

واقعیت این است که موج تخریب شبکه بانکی که متأسفانه با لیدری برخی از چهره ها همراه است هربار به شکلی سعی می کند تا اعتبار بانکهای کشور را مخدوش نماید. هرچند که به باور راقم این نوشتار انتقادات فراوانی به شبکه بانکی کشور وارد است اما نباید برای چشم را روی حقیقت بست.

انتشار اینگونه مطالب نادرست، صرفا به قصد تشویش اذهان سهامداران، بازنشستگان و کارکنان بانکها انجام می شود که آسیب قابل توجهی را به اقتصاد کشور می رساند . در این خصوص یادآور می شود که: اولا بانک صادرات ایران سال گذشته ۴ دستگاه مین فریم مورد نیاز خود را خریداری کرد که دو دستگاه اصلی که زیر بار رفت و شعب و شبکه، آثار آن را در فعالیت شبکه کاملا احساس کردند و دو دستگاه دیگر برای پشتیبان قرار است استفاده شود اما در هر حال برنامه خرید نسل های جدیدتر این دستگاه ها نیز با هدف افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات بانکی به مشتریان، در دستور کار بانک قرار دارد. ثانیا ادعای واگذاری دستگاه های مین فریم “بدون درنظرگرفتن مسائل فنی” و “اولویت قراردادن نیاز بانک ملی”، برداشت صحیح از ضرورت همکاری میان بانک ها نیست. موضوع واگذاری دو دستگاه پشتیبان با هدف خرید دستگاه های پیشرفته تر بدون آنکه به فعالیت فعلی شبکه خدشه ای وارد نماید و به عنوان یک فرصت، اخیراً از سوی حوزه ای تی بانک صادرات مطرح شده که به لحاظ فنی در حال بررسی است و مدیران بانک صادرات خود را مکلف می دانند که این اطمینان حاصل گردد که درصورت واگذاری، هیچ گونه ریسک عملیاتی با اهمیتی برای بانک ایجاد نشده و مشتریان بانک را در دریافت خدمات مورد نیاز خود، با چالش مواجه نسازند. ثالثا – مبالغ اعلام شده بابت این دستگاه ها و واگذاری زیر قیمت آنها به بانک ملی، یک ادعای کذب است و قطعا هرگونه فروش یا واگذاری، با رعایت کامل تشریفات قانونی و کشف قیمت توسط کارشناسان رسمی دادگستری و توجه ویژه به صرفه و صلاح سهامداران و مشتریان بانک صادرات ایران خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط