تیپ خفن و تابستونی مینا وحید+ عکس

مینا وحید، بازیگر سریال شهرزاد عکس جدیدی از خود منتشر کرد. استایل متفاوت او در این عکس جلب‌توجه کرد.

به گزارش رصد روز، مینا وحید، بازیگر سریال شهرزاد عکس جدیدی از خود منتشر کرد. استایل متفاوت او در این عکس جلب‌توجه کرد.

 

 

مینا وحید (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۶۶) بازیگر اهل ایران است. مینا وحید حرفه‌اش را در ۱۳۸۶ با فیلم آتش سبز آغاز کرد و در آثار مختلف سینما، تلویزیون و تئاتر ظاهر شده‌است. از نقش‌های برجسته‌اش می‌توان به دوران عاشقی (۱۳۹۳) و یک شب در تهران (۱۳۹۸) اشاره کرد. دو تئاتری که وی در آنها ایفای نقش کرده‌است کلاغ از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجشک و دزدان شماره ۴۳ هستند.

مینا وحید

مینا وحید

زندگی و حرفه
مینا وحید در ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت زاده شد. او با فیلم آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی به دنیای سینما و بازیگری وارد شد، ولی شهرت او در سینما با فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان رقم خورد؛ فیلمی که کاندیدای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد. دو تئاتری که وی در آنها ایفای نقش کرده‌است «کلاغ از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجشک» و «دزدان شماره ۴۳» هستند. او در مجموعه تلویزیونی شهرزاد هم بازی کرده‌است.دیگر نقش‌های وحید در فیلم‌هایی مثل کفشهایم کو؟ ساختهٔ کیومرث پوراحمد و هایلایت شکل گرفت.

جوایز
مینا وحید برای بازی در فیلم کوتاه کرمچاله، بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید شد. او با فیلم بعد از تو (انگلیسی: One Night In Tehran) جایزه بهترین بازیگر زن سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو را از آن خود کرد.

مینا پدرش را به خاطر سرطان مغز استخوان از دست داده. او یک خواهر و یک برادر به نام میلاد دارد. مینا می‌گوید پدرش با بازیگری او مخالف بوده و همیشه دوست داشته او یک موسسه زبان داشته باشد و معتقد بوده که بازیگری شغل آینده داری نیست. این بازیگر توانا هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.
مینا وحید و برادرش میلاد

عشق و عاشقی در ۱۹ سالگی

مینا گفته در سن ۱۹ سالگی با پسری آشنا می‌شود، ولی پدرش به محض فهمیدن ماجرا گوشی تلفن مینا را از او می‌گیرد. پس از مدتی خانواده آن پسر برای خواستگاری او می‌آیند، ولی بازهم پدرش مخالفت می‌کند و می‌گوید اکنون برای ازدواج و عاشقی خیلی زود است.

منیا وحید درباره ازدواج می‌گوید: “ازدواج تصمیم خیلی بزرگی است و باید از قسمتی از خودت بگذری مـن هم بسیار خود‌رای شده ام و همین حالا که در اوج دوران کاری‌ام می‌باشد فکر می‌کنم نمی‌توانم به ازدواج فکر کنم.“

شروع فعالیت
مینا وحید این بازیگر توانا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ و زمانی که دانشجو بود آغاز کرد. او از طریق یکی از دوستانش که نویسنده بود به یک کار سینمایی معرفی شد، ولی به خاطر استرس زیادی که داشت در اولین تستش رد شد.

او با تله فیلم “ساعت به وقت صفر” به کارگردانی احمد موذنی در سال ۱۳۹۰ وارد تلویزیون شد و پس از آن در تله فیلم حنا نقش اول را بر عهده گرفت. مینا وحید با فیلم سینمایی دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان به شهرت رسید. او می‌گوید یکی از بهترین روز‌های کاری‌اش روزی بود که قرار داد این فیلم را نوشته است.

 

ملاک انتخاب نقش‌ها

خانم وحید درباره معیار و ملاک انتخاب نقش هایش می‌گوید در درجه اول باید فیلمنامه را دوست داشته باشم و پس از آن باید ببینم با نقش پیشنهاد شده چقدر هماهنگ هستم و می‌توانم آن را لمس کنم. در صورتی که نقش برایم ملموس باشد آن نقش را قبول می‌کنم.

ترس از موفق نشدن
مینا وحید در یکی از گفتگو‌های خود گفته است که ترس از موفق نشدن همیشه با او همراه است و او معتقد است که این ترس یکی از لذت‌های بازیگری است. او گفته “ممکن است پس از هر کار خوبی که بازی می‌کنی، دیگر پیشنهاد خوبی نداشته باشی. ولی این هم جزو لذت‌های این کار است و اگر بترسی و صبر نکنی، اشتباه کرده ‌ای و تبدیل به کسی خواهی شد که در کار‌های نامناسب بازی می‌کند.“

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط