جدیدترین وضعیت تجاری ایران و کره جنوبی

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ میزان صادرات ما به کره جنوبی ۵۴ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۳۵۰ میلیون دلار بوده است ولی باید توجه داشت که این رقم نسبت به مبادلات میلیارد دلار...

به گزارش رصد روز، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ میزان صادرات ما به کره جنوبی ۵۴ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۳۵۰ میلیون دلار بوده است ولی باید توجه داشت که این رقم نسبت به مبادلات میلیارد دلاری که قبلا داشتیم رقم قابل ذکری نیست.

پویا فیروزی در مورد آخرین وضعیت تجاری ایران و کره جنوبی اظهار کرد: میزان تجارت ایران و کره جنوبی در حداقل میزان ارتباط تجاری قرار دارد، در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ میزان صادرات ما به کره جنوبی ۵۴ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۳۵۰ میلیون دلار بوده است ولی باید توجه داشت که این رقم نسبت به مبادلات میلیارد دلاری که قبلا داشتیم رقم قابل ذکری نیست.

وی در ادامه با اشاره به کالاهای وارداتی و صادراتی در تجارت دو کشور گفت: واردات ایران از کره جنوبی بیشتر مربوط به کالاهای پزشکی، دندانپزشکی، دارو و کالاهای بهداشتی و درمانی است. صادرات به این کشور هم بیشتر مربوط به مواد معنی است.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی خاطرنشان ساخت: مذاکرات در مورد پول‌های بلوکه شده از طرف دولت و از طریق بانک مرکزی درحال انجام است. بخش خصوصی در این مذاکرات دخیل نیست و تنها مستمع نتایج هستیم.

این حجم تجارت دو کشور درحالی است که در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ میزان صادرات ایران به کره جنوبی ۲ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار و واردات از این کشور ۱ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار بوده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

ایلنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار