جزئیات بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی ارتباطات و آموزش و پرورش دولت سیزدهم

به گزارش رصد روز ، جزئیات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حاشیه هایی همراه بود. پیش از برگزاری این جلسه برخی گمانه زنی در خصوص انتخاب وزرای سفارشی به گوش می رسید و امروز رئیس جمهور قویاً این مسئله را رد کرد و گفت تنها شایستگی ا...

به گزارش رصد روز ، جزئیات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حاشیه هایی همراه بود. پیش از برگزاری این جلسه برخی گمانه زنی در خصوص انتخاب وزرای سفارشی به گوش می رسید و امروز رئیس جمهور قویاً این مسئله را رد کرد و گفت تنها شایستگی افراد را در نظر گرفتیم اینکه برخی رسانه ها اینطور به قضیه نگاه می کنند جالب نیست. رئیس مجلس نیز در ابتدای جلسه گفت برای اولین بار این امکان فراهم شد تا تمام وزاری پیشنهادی در کمیسیونهای تخصصی حضور پیدا کنند و برنامه های خود را ارائه دهند. موافقان و مخالفان نیز در این جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

 

جزئیات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان چه گفتند؟ 

 

رئیس مجلس همچنین گفت ۲۷۰ جلسه برای بررسی وضعیت صلاحیت وزاری پیشنهادی برگزار شد. ررئیس جمهور نیز در این جلسه گفت این موضوع تحت فشار هیچ گروهی نبوده و تنها شایستگی افراد در نظر گرفته شده است. رئیسی همینطور گفت تا زمانی که روحیه انقلابی در بین وزرا باشد در خدمتشان خواهیم.

رئیس جمهور همینوطر گفت: دغدغه اول دولت مهار کرونا و افزایش واکسیناسیون مردم است. اولویت دوم مسئله اقتصادی و ثبات در کشور است و تقویت معیشت مردم خواهد بود. وضعیت فعلی نتیجه گره‌زدن اقتصاد به خواسته دیگران است.

‏ صحبت‌هایی که درباره روابط سببی و نسبی در سایت‌ها گفته شده، به هیچ‌وجه وجود ندارد. تلاش کردیم مردم‌گرایی، ارزشی بودن و برنامه محوری در انتخاب گزینه‌ها مورد توجه باشد.

 

 

 

در ادامه این جلسه نیز [highlight color=”red”]حسین زاده بحرینی در مخالفت با برنامه وزرای پیشنهادی[/highlight] گفت: توقع داشتیم که آیت‌الله رئیسی در باره مسائل فراوزارتخانه‌ای برنامه خود را به مجلس ارائه دهند. بسیاری از مسائل در کشور برای ایران مهم است اما این مسائل فراوزارتخانه‌ای است و ما این موضوع را در برنامه وزرا نمی‌بینیم. در حالی که این موضوع مسأله اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

 

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم موافقان و مخالفان

نماینده مردم مشهد ادامه داد: مشکل جدی کشور محیط زیست است؛ چراکه ۸۰ درصد جنگل‌های ما در ۴۰ سال اخیر نابود شده و رئیس جمهور باید درباره آلودگی‌های محیط زیستی و آلودگی‌های هوا به ویژه در شهرهای تهران، مشهد و… برنامه بدهد و بگویند که کدام وزارتخانه باید این آلودگی‌ها را رفع کند.

حسین زاده بحرینی افزود: ریشه تورم در ایران ناشی از کسری بودجه و بی‌انضباطی بانک‌هاست این در حالی است که از دهه ۸۰  که بانک‌های خصوصی در ایران ایجاد شدند به دلیل عدم رگلاتوری شاهد بی انضباطی پولی و مالی بانک‌ها در کشور هستیم که دود آن به چشم همه ملت رفته است.

وی در پایان گفت: مخالفت من مخالفت با وزرا نیست، بلکه مخالفت با برنامه‌های وزراست، وگرنه از کلیت کابینه دفاع می‌کنم.

 

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان چه گفتند؟ 

 

رئیس جمهور در دفاع از وزاری پیشنهادی گفت: ‏معاون اول رئیس‌جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

‏ آقای باغگلی تجربه مربی مهدکودک تا تدریس در دانشگاه را در سوابق خود دارند. مساله معلمان و فرهنگیان و مساله معیشتی آن‌ها دغدغه مورد تاکید ماست. فرهنگیان بدانند طرح رتبه‌بندی معلمان را مدنبال خواهیم کرد. در مساله آموزش و پرورش مساله تخصص را در نظر گرفتیم.

‏آقای زارعی‌پور هم علم و هم دانش و تخصص کافی را دارند و دراین مدت در دستگاه قضایی هم کارنامه موفقی داشتند. برنامه ما در وزارت ارتباطات شفاف سازی و هوشمندسازی و فعال کردن اقتصاد فضای مجازی است.

‏آقای خطیب هم دانش اطلاعاتی و هم تجربه چندین ساله در وزارت اطلاعات دارند. پیشگیری از فساد، جلوگیری از نفوذ و صیانت از مردم در مقابل هجمه‌ها از برنامه‌های وزارتخانه است.

‏ وزیر جوانی می‌خواهیم که نظام مالیاتی را اصلاح، در سیستم کسب و کار مردم تحول ایجاد و شفافیت را دنبال کند. چهره جوان فسادستیز می‌خواهیم و این امر را در آقای خاندوزی می‌بینیم.

‏آقای امیر عبداللهیان فردی خوشنام در مساله وزارت خارجه است. توسعه روابط همسایگی و مساله دیپلماسی اقتصادی از رویکردهای وزارت خارجه است.

‏آقای عبدالملکی، جوان، پاکدست و فسادستیز است. ایشان معاونت بخش اشتغال در کمیته امداد بودند و امین رهبر انقلاب در کمیته امداد هستند. با نخبگی خودشان ان‌شاالله می‌تواند در وزارت کار تحول ایجاد کند.

‏ آقای رستم قاسمی در قرارگاه خاتم کارهای بسیار بزرگی انجام دادند. در این حوزه افراد زیادی را پیشنهاد کردند. ما دنبال کسی بودیم که وعده دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال را عملی کند که آقای قاسمی آن فرد است.

‏آقای ضرغامی را همه می‌شناسند. وزارتخانه گردشگری را کسی نیاز دارد که سیاست اقتصاد بدون نفت را دنبال می‌کنیم. ان‌شاالله آقای ضرغامی این امر را می‌تواند دنبال کند.

‏با نام‌آوران ورزش که جلسه داشتم، انتقاد می‌کردند که چرا از درون ورزش معرفی نمی‌کنید؟ آقای سجادی ۱۶ مدال در ورزش دارد. جزو مدال‌آورانی است که هم دانش و هم تجربه در امر ورزش را دارد.

آقای اوجی در تمام ادوار وزارت نفت که ایشان مسئولیت داشتند، انسان موفقی هستند و با یک حرکت جهادی می‌تواند حرکتی در وزارت نفت بکند. نسبت به فروش نفت نگران نباشید. موافقان و مخالفان در این جلسه که احتمالا ساعتها ادامه خواهد داشت روی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نظرات متفاوتی دارند.

 

[highlight color=”yellow”]تذکر قالیباف برای رعایت پروتکل های بهداشتی [/highlight]

 

 

 

رئیس مجلس در ادامه این جلسه گفت: با توجه به این این مراسم به صورت زنده از شبکه ۶ در حال پخش است امیدواریم که نمایندگان تمام قواعد مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

[highlight color=”green”]علیرضا سلیمی درحمایت از کابینه[/highlight] معرفی شده گفت:

در حوزه جوانگرایی یک واهمه‌ای در کشور وجود داشت که خوشبختانه کابینه آیت‌الله رئیسی نسبت به این موضوع اهتمام ورزیده و نسبت به دولت قبل جوانتر است.

 

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موافقان و مخالفان چه گفتند؟

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موافقان و مخالفان چه گفتند؟

 

ما دیدیم که دولت قبل چه برای سر کشور آورد بنابراین نمی‌توانیم کشور را معطل کنیم و در حوزه بروکراسی، فساد خیزی از جمله برنامه‌های آیت الله رئیسی است که توجه ویژهای به آن شده است لذا ما اصول کلی دولت سیزدهم موافقیم چراکه می‌تواند از این برهه تاریخی عبور کند.

مجلس رویکرد خاص و مشخص خود را دارد آیت الله رئیسی هم فرمودند که هر وزیری تخطی کند با آنها تعارف نداریم بنابراین حساسیت ویژه‌ای در این بخش وجود دارد.

با نگاه بر اصول کلی حاکم بر رویکرد کابینه نیز به نظر می‌رسد ایراد جدی وجود ندارد و بین برنامه‌ها و اصول کلی و خط مشی کلی باید حتماً تفاوت قائل شویم؛ این خط مشی کلی و اصل کلی برنامه‌های در کابینه وجود داشت که قابل تقدیر است.

نکته‌ مهم این است که آنچه که توسط برنامه‌های وزرا ارائه شده است به صورت جدی و آن پرداخته شده و اتفاقاً در برخی موارد به صورت جدی به آنها پرداخته شده است، به عنوان مثال در حوزه محیط زیست در برنامه ساداتی نژاد به صورت جدی به آن پرداخته شده است که  آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ این موضوع به طور مبسوط اشاره کرد.

 

[highlight color=”green”]لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در موافقت با کابینه پیشنهادی[/highlight] بیان کرد:  روحیه تحول‌خواهی و عدالت در برنامه‌های رئیسی موجود است  و علاوه بر آن، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یعنی فرهنگ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، توسعه روابط خارجی متوازن و توجه به همسایگان از دیگر نقاط قوت برنامه‌های وی است.

 

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهاد دولت سیزدهم موافقان و مخالفان

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهاد دولت سیزدهم موافقان و مخالفان

 

این نماینده مجلس گفت:  همه ما می‌دانیم که ساختار بودجه غلط است و در مجلس گام‌هایی برای اصلاح آن برداشته شده اما کار اساسی را باید دولت انجام بدهد، خود آقای رئیسی بارها بر این موضوع تأکید کرده باید به سمت بودجه هوشمند برویم و این جای امیدواری است.

سیاهکلی با بیان اینکه توجه به ثبات اقتصادی و کسب و کار و معیشت مردم از اولویت‌های اول رئیس‌جمهور است، بر لزوم ساماندهی بیمه اقشاری مانند کارگران و رانندگان تأکید کرد و گفت: کارگران ساختمانی بیش از ۳ سال است که بیمه نمی‌شوند و دولت باید به ساماندهی این مسأله توجه کند.

وی ادامه داد: به دلیل مداخلات دولت، سرمایه‌های مردم بر باد رفته اما در برنامه‌های آقای رئیسی مخالفت با این رویه دیده می‌شود .

[highlight color=”green”]حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز موافقات کلیات کابینه[/highlight] نیر گفت:  دولت سیزدهم در شرایط سختی کارش را شروع کرده است این سختی از جهت شدت گرفتن اپیدمی کرونا، تورم بیش از ۴۰ درصدی ، سخت شدن معیشت مردم و بدهی سنگین دولت است که بیش از ۱.۵ برابر بودجه سالانه شده است.

 

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موافقان و مخالفان

جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موافقان و مخالفان

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه برای برون‌رفت از این وضعیت حرکتی جهادی و عالمانه لازم است، اظهار داشت: دولت آقای رئیسی بر اساس شایستگی‌ها و پاکدستی و فسادستیزی شکل گرفته و جوانگرایی به همراه نیروهای ارزشمند و نخبه در ترکیب آن دیده می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای رفع تحریم‌های ظالمانه با تغییر رویکرد سیاست خارجی از حالت انفعالی به سمت عزت‌مداری گفت: توجه به تقویت ارزش پول ملی، حمایت از اشتغال و تولید در حوزه نفت و ثبات اقتصادی از دیگر نقاط قوت برنامه‌های رئیس‌جمهور است که باید با کمک مجلس دنبال شود.

 

[highlight color=”green”]رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در حمایت از کابینه پیشنهادی[/highlight] گفت:

 

جناب آقای رئیسی دولت را در زمانی تحویل می‌گیرد که وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ها، کرونا، بورس، تورم بیش از ۴۰ درصد و تورم تجمیعی بیش از چند درصدی دیده می‌شود و لذا برای حل این وضعیت نیازمند عزم ملی هستیم.

جزئیات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موافقان و مخالفان

جزئیات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موافقان و مخالفان

 

 نماینده مردم آباده در مجلس ادامه داد: در برنامه‌های آقای رئیسی موضوع مهم و بحرانی کشور که سلامت مردم و کرونا است، به خوبی دیده می‌شود.

در مجموع کابینه‌ای بسیار خوب و باتجربه چیده شده و از همکاران‌مان در مجلس درخواست داریم که کمال همکاری را داشته باشند تا دولت زودتر مستقر شود.

برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی مردم، عدم وابستگی به واردات محصولات کشاورزی، تیم اقتصادی همراه و هماهنگ و توجه به میادین مشترک نفتی و گازی در برنامه‌های رئیس‌جمهور و کابینه پیشنهادی دیده می‌شود.

بررسی وضعیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های حسین باغ گلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان تجربه و توانایی لازم برای راهبری وزارت آموزش و پرورش ندارند. در سوابق ایشان تجربه آموزش دیده نمی‌شود.

در بخش دوم گزارش کمیسیون آمده است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تهعدات و راه کارهای لازم را برای حل مشکلات این حوزه وجود ندارد. برنامه ایشان مختصر و بدون ورود به جزئیات است. همچنین دارای نقطه ضعف‌هایی مثل عدم شاخص کمی و کیفی نظارت و رصد، عدم به توجه به نیروی انسانی و عدم برنامه ریزی برای حل موضوع سرمایه انسانی، عدم آشنایی به بودجه‌ریزی آموزش و پرورش، عدم ارائه برنامه خاص برای استفاده از بستر فضای مجازی و رفع تهدیدات این حوزه و … است.

مخالفت کمیسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نظر نهایی کمیسیون آموزش درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز این است: کمیسیون آموزش مجلس تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش را درست نمی‌داند.

دو تن از نمایندگان مجلس به عنوان مخالف انتخاب باغ گلی به عنوان وزیر آموزش و پرورش سخنرانی کردند، بیشترین تاکید مخالفان بر نداشتن تجریه کافی و عدم تجربه آموزش در مدارس دولتی باغ گلی بود.

موافقان باغ گلی نیز روی این موضوع تاکید داشتند کردند که باید جوان‌گرایی در بین کابینه دولت رئیسی حفظ شود.

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: اصلی ترین کار من اجرای سند تحول آموزش و پرورش است

 

حسین باغگلی گفت: اصلی ترین کار من این است که سند تحول آموزش و پرورش را اجرایی کنم.

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عصر امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه خود برای این وزارت‌خانه گفت: برخود لازم می دانم از رئیس جمهور تشکر کنم که بنده را برای این وزارتخانه پیشنهاد دادند انتخاب ایشان نشان می دهد که به طور جدی به دنبال تحول هستند؛ تحول در آموزش و پرورش نیازمند فردی جرأتمند است.

وی بیان داشت: از نمایندگان مجلس نیز که زمینه بحث و بررسی در خصوص برنامه های پیشنهادی در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس فراهم کردند تشکر می کنم. پیش فرض ذهنی من این است که تمام مواففان و مخالفان بنده به دنبال کمک به نظام آموزش کشور بوده و بنده از همه آنها سپاسگزارم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: راه نجات آموزش و پرورش مشخصاً یک مسیر تحولی است که نیازمند جرات مندی زیادی است که آقای رئیس جمهور ایران را نشان دادند. پیش فرض قلبی و ذهنی من این است که تمام صحبت هایی که مطرح شد با نگاه و نیت کمک به آموزش و پرورش است بنابر این به همه دوستان عزیز با دیده احترام می‌نگرم و از آنها تشکر می‌کنم.

وی بیان داشت: تشکر ویژه از کمیسیون آموزش می‌کنم که گزارش خودشان را در صحن قرائت کردند اما یک شوخی با آنها کنم که در این مدت زمانی که ما با هم صحبت کردیم این همه تحلیل بدست آمد آن هم با این همه استدلال مستحکم برای من جالب بود اما از نظر پژوهشی عرض می‌کنم کاش جملات از این جنس بود که ما به نتیجه و اطمینان در مورد باغگلی نرسیده ایم.

باغگلی اظهار داشت: از همه موافقین و مخالفین تشکر جدی می‌کنم اما خواهش می‌کنم صحبت‌های مرا دقیق گوش کنید. در حوزه پیش دبستانی یک مدلی دارم در مورد آن ادعا هم دارم. من یک مدلی در پیش دبستانی امام رضا(ع) اجرا کردم که مدل خاصی است که والدین را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: ما در گام دوم باید یک کار مهم انجام دهیم و اینکار را باید به آدم‌های مهم و توانمند واگذار کنیم. ما در یک شرایط پیچیده در آموزش و پرورش روبرو هستیم و برای حل مشکل باید جرات وارد شدن به روش های جدید را داشته باشیم. من جرات مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف را دارم.

باغگلی تصریح کرد: اصلی ترین کار من این است که سند تحول را اجرایی کنم. از تمام سخنان دوستان این را تصور می‌کنم که آقای باغگلی جوان و کم تجربه است. وزیر باید کار تیمی انجام دهد و باید حلقه بسته مدیریت طولانی را بشکند.

وی تاکید کرد: همه ما می‌د‌انیم که اتفاقاً در جریان مدیریت اجرایی در سطوح پایین مهارت‌‌های فردی نیاز است و در سطوح بالا مهارت ‌های ادراکی نیاز است. ادامه روندهای موجود را ۴۰ سال است داریم اجرایی می‌کنیم بگذارید وارد وضع جدیدی شویم. ما با نوع مدیریتی که انجام دادیم انگیزه را از مدیران گرفته‌ایم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: باورم این است که ما در حوزه تعلیم تربیت حرف‌های بسیار زیادی برای دنیای پرچالش از لحاظ دینی داریم. کیفیت آموزش در جامعه ما پائین آمده است. امروز تربیت دخترانه در جامعه ما از قدرت لازم برخوردار نیست. امروز تصمیم گیری‌های ما در آموزش و پرورش جنس مردانه دارد.

وی تاکید کرد: با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم. مدرسه غیر دولتی زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است.

باغگلی با تاکید بر اینکه معلم قبل تپنده تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: اگر قرار است اتفاقی بیفتد ابتدا باید در روح و جان معلم تثبیت شود. امروز معلم‌های ما انگیزه لازم را ندارند. باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم تا بتوانیم موقعیت مطلوب داشته باشیم تا آموزش با کیفیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: صندوق فرهنگیان نیازمند بازنگری و اصلاح است. موج بازنشستگی ۲۷۰ هزار نفری هم فرصت است و هم تهدید. فرصت آن در جهت تغییر است و تهدید آن در شرایطی است که  استخدام‌های برف انباری انجام دهیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: موظف هستیم به تمام ایران خدمت ارائه کنیم. مراقب باشید یک انتخاب سازنده کنید. حتی اگر به من رای ندادید اما باید به افرادی از این جنس رای دهید.

کمیسیون صنایع مجلس برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات را تایید کرد

 

وزیر پیشنهادی ارتباطات

روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه)‌ پارلمان در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص برنامه‌های عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم را قرائت کرد. متن گزارش بدین شرح است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با سلام احترام؛

مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن

شرح استعلامات، مدرک و سابقه ایثارگری

در راستای صحت مدرک تحصیلی آقای عیسی زارع پور وزیر محترم پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به استناد نامه شماره ۴۳۵۱۰ مورخ ۲۳/۵/۱۴۰۰ از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید در پاسخ به نامه فوق‌الذکر وزارت مربوطه نامه شماره ۷/۱۱۳/۱۹۶ مورخ ۲۵/۵/۱۴۰۰ مراتب فارغ‌التحصیلی نامبرده در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز را مورد تأیید قرار گرفت.

بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه‌های ارائه شده با مسائل و مشکلات و واقعیت‌های موجود متناسب و واقع‌گرایی لازم را دارا است، همچنین شفافیت و انسجام لازم برای هماهنگی و همراستای مسئولیت و آینده‌نگری برای افق زمانی ۴ ساله را دارا است.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۵۴ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و ۳۴ درصد موارد نیز همسو است، نتایج حاصله نشان می‌دهد ۱۲ درصد به احکام اشاره‌ای نشده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

سوابق اجرایی و تجربیات عملی وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات قابل قبول و قابل اتکاء است، در زمینه زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی و توسعه فناوری‌ها و کاربردهای خدمات فضایی لازم است از قابلیت‌ها و توانمندی‌های افراد با تجربه و متخصصان و مدیران باسابقه استفاده شود، تعهد به ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی شرط لازم جهت تصدی وزارتخانه لازم است که باید به آن توجه شود.

نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون

در مجموع وزیر پیشنهادی دارای نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات مختلف و متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارتخانه بوده و ایشان فردی جوان، متخصص، باتجربه، شناخته شده و دارای حسن سابقه در حوزه کاری می‌باشد و اشراف کامل به چالش‌ها و مشکلات این حوزه دارد و برای حل آنها دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی می‌باشد. کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون متبوعش تصریح کرد: در مجموع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان و نخبه بودن در این رشته و با توجه به دانش‌آموخته  در این حوزه و همچنین با عنایت به شناخت از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به احسن وجه و آشنایی با چالش‌های پیش رو، مطالبات رهبر انقلاب در حوزه اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات ، وزیر پیشنهادی تأکید کرده است ظرف مدت ۴ سال شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کند و از آنجایی که در هر موقعیتی که قرار گرفته، چه در قوه قضائیه و چه در وزارت ارشاد و همچنین در موقعیت‌های دیگر تحول‌گرا و تحول‌خواه بوده، موقعیت‌های بسیار خوب و مناسبی را در مسئولیت‌هایش ایجاد کرده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

با پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست عصر امروز (شنبه) و بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

با اتمام بررسی صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.

نظر کمیسیون فرهنگی درباره زارع پور

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تا حدی منطبق است.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت اعضای این کمیسیون با عیسی زارع پور برای تصدی وزارت خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

عنابستانی: چه زمانی قرار است شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنید؟

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات بیان کرد: درست است که آقای زارع پور جوانی انقلابی است و برنامه خوبی هم به مجلس ارائه کرده است اما در بحث شبکه ملی اطلاعات ایشان فقط به چالشهای موجود در این حوزه پرداختند و راهکار عملیاتی برای اجرای این پروژه ارائه نکردند.

وی افزود: ما انتظار داریم تا به ما دقیق بگوید چه زمانی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی فضای مجازی در کشور هست و مورد مطالبه رهبری است ایجاد خواهد شد.

شریعتی: زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: آقای زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است؛ اما حمایت و اعتماد مجلس منوط به کارآمدی و حفظ سلامت اقتصادی مدیران ارشد دولت به ویژه در وزارتخانه کلیدی و ثروتمند ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط