جزئیات بورس امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / اصلاح ۲ هزار واحدی شاخص کل

 در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس ازافت دو هزار و ۳۵۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۲۹درصدی مواجه شد.

به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۱۷درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۲۹درصد نزول پیدا کرد. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس ازافت دو هزار و ۳۵۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۲۹درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۹۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۸۶نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

TSR Watermark - 115

حقیقی‌ها امروز بیش از ۳۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «سپید»، «خساپا»، «برکت»، «خودرو»، «فملی»، «شستا» و «ولکار» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «لطیف»، «شصدف»، «فگستر»، «دی»، «کرمان»، «فتوسا» و «گدنا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید.

TSR Watermark - 114

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۷۴۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۴۶۲میلیارد تومان در بیش از ۶۸۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲هزار و ۳۴۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۷هزار و ۸۹۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پردیس و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ایران خودرو و سرمایه‌گذاری غدیر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۹۴۶میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۳۴میلیارد تومان در ۳۶۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۸۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۸۷۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، بانک دی و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، بیمه تجارت نو و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط