جزئیات بورس امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / کاهش ۳۸ هزار واحدی شاخص کل

 بورس اوراق بهادار تهران این روزها روی دور تعدیل و عقب‌نشینی قرار گرفته و با وجود اینکه چهارشنبه دو عرضه اولیه در بورس و فرابورس انجام شد، اما امروز اولین روز هفته شاخص کل با کاهش 37 هزار و 991 واحد به رقم یک میلیون و 450 هزار و 221 واحد ...

به گزارش رصد روز، بورس اوراق بهادار تهران این روزها روی دور تعدیل و عقب‌نشینی قرار گرفته و با وجود اینکه چهارشنبه دو عرضه اولیه در بورس و فرابورس انجام شد، اما امروز اولین روز هفته شاخص کل با کاهش ۳۷ هزار و ۹۹۱ واحد به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۲۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۱۰ هزار و ۵۳۳ واحد به رقم ۴۳۹ هزار و ۹۳۲ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۲۷ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۸۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از ۲۷ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان هم فراتر رفت.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۵ درصد کاهش یافتند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۲.۳ درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور ۲.۵ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۳.۴ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۵ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، گل‌گهر، ملی مس، چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان و توسعه معادن فلزات همگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با کاهش ۵۲۸ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۴۶۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه هم به بیش از ۳۸۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از سه میلیارد سهام و حق‌تقدم در قالب ۴۴۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۰ هزار و یک میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و پتروشیمی تندگویان همگی در کاهش شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته‌اند.

این روزها به نظر می‌رسد از دلایل مهم ریزش بازار سخنان مقامات مسؤول در مورد قیمت‌گذاری محصولاتی مانند فولاد، خودرو و سیمان در بورس است که قیمت‌گذاری برای شرکت‌های بورسی اصولاً معنا و مفهومی ندارد. نرخ ارز هم در بازار دارای نوسان است.

سرمایه‌گذاری در بورس چون همراه با ریسک و نوسان است کارشناسان توصیه می‌کنند، سرمایه‌گذاری از محل پس‌انداز و با مشورت و مطالعه انجام شود و حتی‌الامکان از خرید سهام شرکت‌ها به صورت مستقیم در مرحله اول خودداری شود، بلکه از طریق خرید واحدهای صندوق‌های با درآمد ثابت وارد بازار شوند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار