جزئیات بورس امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ / شاخص کل ۱۷هزار واحد رشد کرد

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۷ هزار واحد مثبت به محدوده یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با ۹۳ واحد منفی در محدوده ۳۸۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش رصد روز، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۷ هزار واحد مثبت به محدوده یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید و ۱٫۵ درصد رشد کرد. شاخص کل هم‌وزن هم با ۹۳ واحد منفی در محدوده ۳۸۵ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز ۵ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد. امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» از نمادهای مثبت و «رمپنا» و «وامید» از نمادهای منفی موثر بر شاخص کل بودند. برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی و بانکی‌ها بودند.

بیشترین تراکنش را هم در بازار امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ «غزر»،«خودرو» و «فملی» داشتند.

بیشترین حجم معاملات را امروز «خودرو» با ۶۲۱٫۳ میلیون سهم، «کرمان» با ۵۶۱٫۳ میلیون سهم، «خساپا» با ۵۲۸٫۸ میلیون سهم، «خگستر» با ۳۴۸٫۶ میلیون سهم و «شپنا» با ۳۲۷ میلیون سهم را داشتند.

حقیقی‌ها در دومین روز هفته بیشترین خریدهای خود را در نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «تاپیکو»رقم زدند در حالی که بیشترین حجم خرید حقوقی‌ها در نمادهای «وپاسار»، «سمگا» و «تنوین» به ثبت رسید.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۱.۵درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۰۲درصد رشد کرد.

 در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد ۱۷هزار و ۳۷۷واحدی شاخص کل (۱.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۶هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۳۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نما

حقیقی‌ها امروز بیش از۲۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «غزر»، «خودرو»، «فملی»، «فولاد»، «خساپا»، «ثبهساز» و «برکت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فگستر»، «چخزر»، «فتوسا»، «غگیلا»، «کزغال»، «کرمان» و «ذوب» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از چهار هزار و ۹۴۰میلیارد تومان رسید.

نقشه

مطالب مرتبط

آخرین اخبار