جزئیات پایان بورس امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۰/ شاخص کل ۴۰ هزار واحد رشد کرد

بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز معاملاتی هفته روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با رشد 40 هزار و 60 واحدی به رقم یک میلیون و 437 هزار و 446 واحد رسید.همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 9397...

به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۲.۸۷درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۲.۴درصد رشد کرد.

 در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد ۴۰هزار و ۶۰واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۲.۴درصد رشد کرد.

آخرین قیمت ۳۲۱نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۷۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

TSR Watermark - 265

حقوقی‌ها امروز حدود ۵۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شپنا»، «فسبزوار»، «کدما»، «کیمیاتک»، «کالا»، «شستا» و «خودرو» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فجهان»، «توسن»، «دی»، «فرابورس»، «مدیریت»، «گدنا» و «وهامون» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از چهار هزار و ۸۷۰میلیارد تومان رسید.

TSR Watermark - 264

بعد از انتخاب رئیس جدید سازمان بورس و اعضای جدید هیأت مدیره این سازمان امروز در اولین روز معاملاتی بازار بورس اقبال خوبی نشان داد و رشد شاخص کل بیش از ۴۰ هزار واحد رقم خورد.گرچه از نظر فنی ارتباطی بین این دو وجود ندارد، اما از نظر روانی معامله‌گران احساس می‌کنند ثبات به مدیریت بازار بورس برگشته است.

به هر حال بازار سرمایه ایران به یکی از بازیگران مهم اقتصاد کشور تبدیل شده که می‌تواند در تأمین مالی برای شرکت‌های بزرگ و نیز کوچک و متوسط در کنار شبکه بانکی مؤثر باشد. همچنین به مدد سهام عدالت از سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون سهامدار جدید وارد بازار سرمایه شده‌اند و باید قوانین و مقررات متناسب بازار پر جمعیت بورس تغییر پیدا کند.

اگر سرمایه‌گذاران بتوانند از این بازاری که همزاد ریسک و نوسان است بازدهی خوبی در یکسال به دست آوردند، می‌توان امیدوار بود، پول‌های سرگردان مردم از کانال بازار سرمایه به تولید شرکت‌ها تزریق شود.

برای این منظور لازم است صندوق‌های متفاوت برای افراد متفاوت با درجه ریسک گوناگون تأسیس شود، تا مردم از طریق این صندوق‌ها در بازار سرمایه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سرمایه می‌تواند در کنار بیمه‌های تأمین اجتماعی درآمدی برای آینده افراد به شرط ماندگاری در سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط