جنایت هولناک ۲ خواهر

تحقیقات پلیس راز قتل زن خیر را در شهرستان سقز فاش کرد و از انگیزه قاتلان پرده برداشت.

به گزارش رصد روز ، حدود ساعت ۱۲ ظهر ۲۵آبان‌ مأموران پلیس شهرستان سقز در جریان قتل زنی ۷۳ ساله در خانه‌اش در بلوار وحدت قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این زن با ضربات چاقو به قتل رسیده است اما هنوز مشخص نبود که انگیزه عامل یا عاملان جنایت چه بوده است.

تحقیقات تخصصی برای کشف راز قتل این زن که عایشه نام داشت شروع شد. مأموران متوجه شدند که مقتول از خیران شهرستان سقز است که تنها زندگی می‌کرد و همه دارایی‌اش را وقف کودکان بی‌سرپرست کرده بود. این زن بخشی از خانه‌اش را به زن جوانی به‌ نام ساناز اجاره داده و این زن در آنجا زندگی می‌کرد.

نخستین مظنون

ماموران در ادامه بررسی‌ها و تحقیق از بستگان مقتول متوجه شدند که همزمان با قتل زن ۷۳ساله، تمامی طلاها و جواهراتش به سرقت رفته است. این یعنی انگیزه قاتلان سرقت بوده است.

مأموران برای به‌ دست آوردن اطلاعات بیشتر به پرس‌وجو از ساناز، مستأجر مقتول، پرداختند. زن جوان در تحقیقات اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد. او در ابتدا مدعی بود که در زمان جنایت در خانه تنها بوده و اصلا متوجه درگیری مقتول با قاتل یا قاتلان نشده است، اما در ادامه گفت در زمان حادثه خواهرش به نام نسترن مهمان او بوده و سرگرم حرف زدن بودند و به همین دلیل متوجه ماجرا نشده‌اند.

سرنخ مهم

چند روز از جنایت گذشته بود و مأموران به مستأجر مقتول مشکوک بودند اما او مدعی بود که بی‌گناه است. تیم تحقیق در ادامه تصمیم به پرس‌وجو از خواهر ساناز گرفت. اما او هم حرف‌های خواهرش را تکرار کرد و مدعی شد که هیچ‌کدام از آنها متوجه جنایت نشده‌اند و نمی‌دانند که قاتل چه‌کسی است. با این حال مأموران این دو خواهر را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند پس از وقوع جنایت، نسترن (خواهر مستأجر مقتول) ۲روز ناپدید بوده و پس از آن به خانه برگشته است. ناپدید شدن ۲روزه نسترن ظن کارآگاهان را به او بیشتر و بازپرس پرونده دستور بازداشت هر ۲خواهر را صادر کرد.

اعتراف به جنایت

مستأجر مقتول و خواهرش به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی‌ قرار گرفتند. آنها که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به قتل زن خیر اعتراف کردند و گفتند: می‌دانستیم که مقتول طلاهای زیادی در خانه دارد. از طرفی به پول نیاز داشتیم و همین باعث شد که نقشه قتل او را بکشیم. روز حادثه وقتی مقتول در خانه تنها بود، سراغش رفتیم و پس از سرگرم کردن او با چاقو به وی حمله کردیم و او را به قتل رساندیم. سپس طلاهایش را دزدیدیم و قرار گذاشتیم وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، آنها را بفروشیم اما دستمان رو شد و دستگیر شدیم.

سرهنگ حمید رضایی، فرمانده انتظامی شهرستان سقز، گفت: پس از اعتراف متهمان به قتل زن ۷۳ساله با انگیزه سرقت طلاهای مقتول، مأموران با راهنمایی آنها محل اختفای طلاها را شناسایی و آنها را کشف کردند. متهمان نیز با انتقال به محل جنایت، صحنه قتل را بازسازی کردند و با صدور قرار بازداشت برای هر دوی آنها تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایلنا

مطالب مرتبط