جوابیه بانک ملی به پایگاه خبری تحلیلی رصد روز

به گزارش رصد روز ، پس از انتشار گزارشی از این پایگاه خبری با عنوان”بانک ملی چه چیزی را مخفی می کند” روابط عمومی این بانک جوابیه ای را به پایگاه خبری رصد روز ارسال کرده که عیناً منتشر می شود؛ با احترام پیرو انتشار گزارشی با عنو...

به گزارش رصد روز ، پس از انتشار گزارشی از این پایگاه خبری با عنوان”بانک ملی چه چیزی را مخفی می کند” روابط عمومی این بانک جوابیه ای را به پایگاه خبری رصد روز ارسال کرده که عیناً منتشر می شود؛

با احترام
پیرو انتشار گزارشی با عنوان «بانک ملی چه چیزی را مخفی می کند ؟» در آن پایگاه خبری مورخ ۰۸/۱۰/۱۴۰۰ توضیحات ذیل ایفاد می‌گردد:
” بر اساس الزام قانونی، دستگاه های اجرایی موظف به بارگذاری اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان خود در سامانه ثبت حقوق و مزایا کارمندان و اطلاعات پرسنلی کارکنان در سامانه پاکنا هستند که همه اطلاعات کارمندان بانک ملی ایران در هر دو سامانه تا پایان آذرماه سال جاری به صورت کامل بارگذاری شده و به روز است.
لازم به توضیح است، سازمان اداری و استخدامی کشور، سامانه ای جدا از سامانه پاکنا به نام سامانه ثبت حقوق و مزایا کارمندان دارد که باید اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان در آن بارگذاری شود اما به نظر می رسد در این خبر تمایزی بین این سامانه و سامانه پاکنا صورت نگرفته است.
ضمن اینکه در مرحله نخست، تنها ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد مقامات و مدیران ارشد در سامانه ثبت حقوق و مزایا الزامی بود اما از سال ۹۹ این الزام برای تمامی کارکنان لحاظ شد که بانک ملی ایران طی مرحله اول، اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان شاغل خود را از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه ۹۹ در سامانه بارگذاری کرد. سپس از شهریورماه سال ۹۹ نیز اطلاعات به صورت منظم پس از پایان هر ماه در چارچوب بودجه های تخصیصی در سامانه بارگذاری و تاییدیه های لازم از سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت می شود.
بر این اساس تا پایان آذرماه امسال، تمامی اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان در سامانه مذکور ثبت شده و عملکرد بانک ملی ایران در این زمینه صد در صدی است. همچنین اطلاعات کارکنان بر اساس الزام قانونی موجود، در سامانه پاکنا نیز کاملا به روز بوده و اطلاعات به طور دقیق با آخرین تغییرات بارگذاری شده است.
در بخش دیگری از متن خبر عنوان شده که ۳۵ اداره امور شعب بانک، اطلاعات خود را در سامانه ثبت نکرده اند. در همین رابطه ذکر این نکته ضروری است که ساختار اداره امور شعب بانک با سایر سازمان ها متفاوت است؛ این ادارات، ذی حساب مستقل برای پرداخت حقوق و دستمزد ندارند بنابراین امکان ثبت اطلاعات در سامانه را نیز نخواهند داشت.
پرداخت حقوق تمام کارکنان بانک در سراسر کشور از جمله ادارات امور شعب، توسط اداره سرمایه انسانی صورت می گیرد بنابراین اطلاعات حقوق و دستمزد همه کارکنان بانک تا پایان آذرماه امسال توسط این اداره در سامانه ثبت شده است.
ضمن درخواست از آن رسانه درخصوص بررسی صحیح و ارائه گزارش های دقیق و خارج از ابهام برای مخاطبان و حفظ جایگاه وزین رسانه ها در اطلاع رسانی درست و شفاف ، خواهشمند است دستور فرمایید جهت تنویر افکار عمومی ، مطلب مذکور در آن پایگاه خبری در اسرع وقت درج گردد.
سلامتی و موفقیت روز افزون جناب عالی و همکاران را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

توضیح:

بررسی‌های نشان می‌دهد که در ۲۹ آذر ماه، مکاتبه‌ای بین لطیفی- رئیس سازمان اداری و استخدامی- با رئیس سازمان برنامه و بودجه- و همچنین وزیر اقتصاد صورت گرفته و ضمن ارائه گزارش این سازمان در رابطه با آخرین وضعیت ورود اطلاعات به سامانه حقوق و مزایا و سامانه پاکنا، لیست دستگاه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت یا تکمیل نکرده‌اند، اعلام شده است.

برای مشاهده لیست لطفا روی لینک زیر کلیک کنید؛

لیست دستگاه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت یا تکمیل نکرده‌اند

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار