حداقل دستمزد کارگران در ۱۴۰۰ تعیین شد / افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد + جزئیات

بعد از مدتها انتظار حداقل دستمزد کارگران در 1400 تعیین شد. جلسه تعیین دستمزد کارگران پس از حدود ۶ ساعت مذاکره فشرده با تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد 1400 به پایان رسید.

به گزارش رصد روز ، بعد از مدتها انتظار حداقل دستمزد کارگران در ۱۴۰۰ تعیین شد. مطابق با آنچه که در ماراتن تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ امروز اتفاق افتاد در نهایت افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق و دستمزد کارگران تعیین شد. پیشتر بنا بود که حداقل ۵۰ درصد به میزان فعلی اضافه شود که با نشست های انجام شده این تصمیم اتخاذ نشد نماینده کارفرمایان اعتقاد داشت که مسئول تورم و گرانی در جامعه حجمعیت کارفرما نیست و نماینده کارگران هم معتقد بود که با وضعیت فعلی عملا چرخهای صنعت کشور از کار می افتد.

با توجه به عقب ماندگی مزدی کارگران در سال ۹۹, ملاک کارگران در جلسات مزدی جبران قدرت خرید و تأمین سبد معیشت کارگران است . بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار می گوید”حداقل دستمزد باید فارغ از مشخصات جسمی و روحی فرد، به‌گونه‌ای باشد که کفاف هزینه‌های حداقلی یک خانوار متوسط را بدهد.”بنابراین تقاضای جامعه کارگری همین است.

جلسه تعیین دستمزد کارگران پس از حدود ۶ ساعت مذاکره فشرده با تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۰ به پایان رسید.

اعضای شورای عالی کار همچنین با افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن و بن خواربار موافقت کردند و بر این اساس بن خواربار کارگران را ۶۰۰ هزار تومان و حق مسکن کارگران ۴۵۰ را هزار تومان به تصویب رساندند.

افزایش سایر سطوح مزدی نیز ۲۶ درصد تصویب شد.

دستمزد کارگران برای سال آینده مشخص شد/افزایش ۳۹درصدی دستمزد کارگران

دستمزد روزانه: ۸۸۵.۱۶۵ ریال
دستمزد ماهیانه: ۲۶.۵۵۴.۹۲۵ ریال
پایه سنوات: ۱.۴۰۰.۰۰۰ ریال
بن: ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال
مسکن: ۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال

حداقل دستمزد کارگران در ۱۴۰۰ با افزایش ٣٩ درصدی به ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان برای خانواده ٣ نفری رسید.

 

جدول حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۰

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار