حمایت تلخ رسول خادم از دختر هوادار پرسپولیس+ عکس

رسول خادم برای دختر هوادار پرسپولیس بازی تیم محبوبش را در قائمشهر از یک دریچه بسیار کوچک تماشا کرد، یک استوری گذاشت.

به گزارش رصد روز، دوشنبه غروب دو تیم نساجی و پرسپولیس در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری ۲-۱ تیم تهرانی به پایان رسید. این دیدار در حالی برگزار شد که برخلاف بازی‌های قبلی نساجی، در این بازی از حضور زنان در استادیوم جلوگیری شد و هواداران زن قائمشهری و پرسپولیسی از خانه‌های اطراف و مشرف به استادیوم وطنی بازی تیم محبوب‌شان را تماشا کردند.

در این بین عکسی از یک دختر طرفدار پرسپولیس منتشر شد که از یک دریچه پرچم تیم محبوبش را آویزان کرده و به سختی در حال تماشای این دیدار بود.

رسول خادم اسطوره کشتی ایران و جهان با انتشار یک استوری از تصویر این دختر نوشت: قدرت بی‌قدرتان!

1 21

 

 

رسول خادم اَزغَدی (زادهٔ ۲۷ اسفند ۱۳۵۰ در مشهد) کشتی‌گیر بازنشسته، مدیر ورزشی و سیاستمدار ایرانی است. او رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران و عضو دوره‌های دوم و سوم شورای شهر تهران بوده است. وی در دومین دورهٔ شورای شهر تهران رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و در سومین دوره، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بود. خادم همچنین مدیریت تیم‌های ملی کشتی از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، سرمربی‌گری تیم ملی کشتی آزاد از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ و همچنین ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷، عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) را بر عهده داشته است.

خادم از برترین کشتی‌گیران ایرانی تمام ادوار به‌شمار می‌رود و افتخاراتی از جمله قهرمانی در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا و کسب مدال برنز در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، دو دوره قهرمانی و یک نائب قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان، مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ و پنج مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا دارد. رسول خادم برادر امیررضا خادم و پسر محمد خادم است.

تحصیلات
او دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از دانشگاه روابط بین‌الملل وزارت خارجه (۱۳۷۸–۱۳۷۴) و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی (گرایش جامعه‌شناسی) از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی (۱۳۸۴–۱۳۸۲) بوده و از سال ۱۳۸۹ تاکنون، وی دارای مدرک دکتری جامعه‌شناسی (گرایش گروه‌های اجتماعی) است.

همچنین، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد (واحد شرق) و مدرس دانشکدهٔ پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

فعالیت ورزشی
او توانسته است یک نشان برنز در المپیک تابستانی ۱۹۹۲ بارسلونا[۱۱] و یک نشان طلا در المپیک تابستانی ۱۹۹۶ آتلانتا به دست آورد که دومین مدال طلای کاروان المپیک ایران پس از انقلاب ۵۷ است. (اولین مدال طلا را علیرضا سلیمانی در المپیک ۱۹۸۸ سئول و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کسب کرد)

از دیگر دستاوردهای خادم می‌توان به دو مدال طلا و یک نقره در قهرمانی کشتی جهان و یک مدال طلا و یک نقره در بازی‌های آسیایی و پنج نشان طلا در قهرمانی آسیا اشاره کرد.

در سال ۲۰۰۰ میلادی، فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) برترین‌های کشتی آزاد قرن بیستم را معرفی کرد که در این بین، رسول خادم به عنوان «هفدهمین کشتی‌گیر برتر قرن بیستم» انتخاب شد.

در جریان جام جهانی کشتی آزاد، تهران ۲۰۱۳، تیم ملی کشتی آزاد ایران با هدایت رسول خادم و همکارانش پس از پیروزی مقابل تیم ملی آمریکا در مرحلهٔ نیمه‌نهایی در دیدار پایانی بر روسیه غلبه کرد و به قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد رسید. البته رسول خادم در مراسم اهدای جام و مدال‌های قهرمانی حضور نیافت.

در مرداد ۱۳۹۲ و پس از وقوع برخی مشکلات مالی برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان در مسابقات آسیایی مغولستان ۲۰۱۳، خادم از وضعیت تدارکات تیم‌های ملی کشتی در عرصه‌های بین‌المللی به شدت انتقاد کرد.

در حاشیهٔ دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان از تمرینات تیم‌های ملی کشتی در شهریور ۱۳۹۲ نیز رسول خادم اظهار کرد: «ما وقتی گرفتار جنگ هم بودیم، سابقه نداشته که بدون دیدارهای تدارکاتی به رقابت‌های جهانی اعزام شویم. سال بسیار سختی بود و امسال سال تنگ‌دستی واقعی کشتی به حساب می‌آید.»

خادم تاکنون در بسیاری از همایش‌های خیرخواهانه شرکت کرده، کمک‌های نقدی بسیاری برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های نیازمند پرداخت کرده و تاکنون تعدادی از مدال‌های خود را برای فروش در این همایش‌ها هدیه داده است. از جمله مدال‌هایی که رسول خادم برای کارهای خیرخواهانه اهدا کرده، می‌توان به مدال طلای جهانی ۱۹۹۴ استانبول و مدال طلای ۱۹۹۵ آتلانتا اشاره کرد.

در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۳ که در مجارستان برگزار شد، تیم ملی کشتی آزاد ایران با رهبری رسول خادم و همکارانش ضمن کسب ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره، ۲ مدال برنز و ۴۶ امتیاز، ۱۱ سال پس از کسب آخرین عنوان قهرمانی در سال تهران ۲۰۰۲ و ۴۸ سال بعد از آخرین قهرمانی در خارج از کشور در منچستر ۱۹۶۵، بالاتر از روسیه قرار گرفت و برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.خادم، علی بیات (سرپرست تیم ملی کشتی آزاد) را برای دریافت جام قهرمانی به روی سکو فرستاد.

در اوایل مهر ۱۳۹۲ و طی حکمی از سوی سید رضا صالحی امیری (سرپرست وزارت ورزش و جوانان)، رسول خادم به عنوان مشاور عالی این وزارت‌خانه منصوب شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط