حمایت حقوقی از بورس تهران

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند، هر سه نماد با تقاضای حقوقی و ورود پول حقوقی مواجه شدند. به گزارش رصد روز،در معاملات روز یکشنبه هشتم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۹ ه...

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند، هر سه نماد با تقاضای حقوقی و ورود پول حقوقی مواجه شدند.

به گزارش رصد روز،در معاملات روز یکشنبه هشتم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۹ هزار و ۸۳۷ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۶۴ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با افت هزار و ۸۹۹ واحدی در سطح ۳۵۶ هزار و ۲۴۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۹ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۱۵۰ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند، هر سه نماد با تقاضای حقوقی و ورود پول حقوقی مواجه شدند. در مقابل نمادهای «غکورش»، «کویر» و «های وب» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «غصینو» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، دی و مادیرا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۹ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان بود که ۴۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۹۳ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۲ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نمادوتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید ۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وتعاون، نمادهای کشرق (شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود) و خچرخش (شرکت چرخشگر) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غکورش تعلق داشت که ارزش آن ۲۹  میلیارد تومان بود. پس از غکورش، نمادهای غدشت، وآذر، فسپا و شکام صف فروش داشتند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار