حمایت های بی دریغ بانک کشاورزی با طرحهای متنوع از بخش کشاورزی در غیاب حمایت سایر دستگاهها

نقش آفرینی بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی بدون حمایتهای بانک کشاورزی ممکن نبود. این بانک که در حال حاضر یک تنه جور همه دستگاههای متولی حمایتگر از بخش کشاورزی را می کشد خدمات خود را تنها معطوف به بخش کشاورزی نکرده اگرچه بخش عمده ای از خ...

نقش آفرینی بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی بدون حمایتهای بانک کشاورزی ممکن نبود. این بانک که در حال حاضر یک تنه جور همه دستگاههای متولی حمایتگر از بخش کشاورزی را می کشد خدمات خود را تنها معطوف به بخش کشاورزی نکرده اگرچه بخش عمده ای از خدمات این بانک به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، حضور ۹ دهه ای بانک کشاورزی در شبکه بانکی شرایطی را برای کشاورزان و روستائیان کشور فراهم کرد تا با دریافت تسهیلات از این بانک به تقویت بده ای کمک کنند که در بسیاری از کشورها یک کارتر قوی اقتصادی به شمار می رود اما متأسفانه در کشورمان علیرغم اینکه به لحاظ شرایط آب و هوایی توسعه بخش کشاورزی می تواند آورده قابل قبولی برای اقتصاد داشته باشد هنوز به واسطه برخی از اهمال کاریها این اتفاق آنطور که باید در کشور رخ نداده و با این همه بانک کشاورزی چتر حمایتی خود را از بخش کشاورزی قطع نکرده و در سالهای گذشته شاهد گسترش این حمایتها به روستاها و مناطق کم برخوردار کشور بودیم.

حمایت جامع بانک کشاورزی از بخش های مهم مانند زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات، گلخانه، مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات خرد به کشاورزان نقش قابل توجهی در احیاء و یا توسعه بسیاری از زیرساختهای کشاورزی داشته که البته می توانست با حضور سایر بخشها با ظرفیت بیشتری دنبال شود.

ابتکار بانک کشاورزی در ارائه طرحهای حمایتی به مناسبتهای مختلف دامنه حمایتهای این بانک را گسترش داده و البته به گفته مدیران این بانک در سال جاری این حمایتها با قدرت و وسعت بیشتری ادامه خواهد داشت. مساعدت بانک کشاورزی با بدهکاران ریالی در قالب طرح عید تا عید، دامدار کارت، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، شخصی سازی خدمات بانکی، سرویس های بانکداری باز و VIP چنل، ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از دیگر خدمات بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ بود.

بازگرداندن طرحهای راکد کشاورزی به چرخه تولید در کنار جذب ۱۰۰درصدی اعتبار تبصره ۱۸ جهت تأمین نقدینگی طرحهای اشتغالزا همه و همه با ظرفیت سنجی قابل قبولی در این بانک تخصصی صورت گرفت تا خدمات بانکی با بیشترین پتانسیل در اختیار مردم قرار گیرد.

هرچند که خدمات بانک کشاورزی به جامعه قابل قبول بود اما با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی لزوم نقش آفرینی سایر بخشها اجتناب ناپذیرست چرا که بررسی ها حاکی از آنست زمینه اشتغالزایی در این بخش همسنگ بسیاری از حوزه های صنعتی است که می تواند نقش قابل توجهی در کاهش بیکاری، عدم مهاجرت اجباری به کلانشهرها و توسعه کسب و کارهای متناسب با شرایط روستایی و اقلیمی در بخش کشاورزی داشته باشد.

۹۰ سال حمایت از یک بخش توسط یک بانک نشان می دهد که اگر امروز بخش کشاورزی با وجود همه کم مهری ها همچنان استوارست باید به ظرفیت های این بانک طور دیگری نگاه کرد و در جهت حمایت از آن از هیچ کوششی دریغ نکرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار