حمایت گسترده بانک صادرات از نهضت ملی مسکن ادامه دارد

صدیقه بهنام :بانک صادرات از ابتدای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور بیش از ۸۵ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت کرده که با توجه به آمارهای موجود این رقم مقدار بانک صادرات در جایگاه پنجم بانکهای کشور از این حیث قرار...

صدیقه بهنام :بانک صادرات از ابتدای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور بیش از ۸۵ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت کرده که با توجه به آمارهای موجود این رقم مقدار بانک صادرات در جایگاه پنجم بانکهای کشور از این حیث قرار می دهد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک صادرات که از جمله بانکهای پیشرو در حوزه مسئولیتهای اجتماعیست در پایان شهریور ماه براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نقش آفرینی قابل توجهی در نهضت ملی ساخت مسکن و در قالب برنامه جهش تولید مسکن داشته که با توجه به آمار تجمیعی بانکهای کشور در این زمینه جزو چند بانک نخست کشور در این زمینه می باشد.

نهضت ملی مسکن که از شهریور سال ۱۴۰۰ با هدف ساخت یک میلیون مسکن در سال شروع شده در شرایطی یکی از مهمترین پروژه های عمرانی کشور است که نیاز به ساخت مسکن با توجه به نوسانات قیمتی شدید و سهم بسزای هزینه مسکن در سبد خانوار دغدغه اقشار مختلف درآمدیست که در این باره حضور همه جانبه سازمانها و واحدهای مختلف با ظرفیت های کامل اجتناب ناپذیر می آید.

همچنین براساس توافقی که بین وزارت راه و شهرسازی و ۵ بانک دولتی و خصولتی در بهمن ماه سال قبل صورت گرفت بنا شد تا بانک صادرات پرداخت تسهیلات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از منابع داخلی بانک در سراسر کشور اقدام لازم را انجام دهد.

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی از ابتدای اجرایی شدن این طرح تا پایان شهریور سال جاری بیش از یک میلیون ۱۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط ۲۷ بانک و مؤسسه اعتباری به نهضت ملی ساخت مسکن پرداخت شده که سهم بانک صادرات از این مقدار ۸۵ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال بود که این بانک را در جایگاه پنجم از این حیث قرار می دهد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط