خبر جدید وزیر اقتصاد برای فعالان اقتصادی

وزیر اقتصاد و دارایی کشور امروز از راه‌اندازی پایگاه داده اعتباری، برای فعالان اقتصادی کشور در طی دو ماه آینده خبر داد. به گزارش رصد روز،  احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان ضمن اعلام راه‌اندازی پایگاه داده اعتبا...

وزیر اقتصاد و دارایی کشور امروز از راه‌اندازی پایگاه داده اعتباری، برای فعالان اقتصادی کشور در طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش رصد روز،  احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان ضمن اعلام راه‌اندازی پایگاه داده اعتباری برای فعالان اقتصادی کشور، ظرف ۲ ماه آینده اظهار کرد: اعتبارات بانک‌ها محدود است اما درخواست‌ها و تقاضاهای فعالان اقتصادی بیشتر از منابع آنان است به همین دلیل باید پرداخت اعتبارات اولویت‌بندی شود.

وی در خصوص برخی نارضایتی‌ها در مسأله مالیات نیز افزود: هدف از اخذ مالیات کسب درآمد برای دولت نیست بلکه هدف از آن مشارکت و جلب رضایت مودیان است.

تقسیط مالیات‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ادارات امور مالیاتی نسبت به تقسیط مالیات‌ها اقدام کنند البته در این بخش به اهمیت سرمایه گذاری در مناطق مختلف توجه شود.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست مسوولان بوکان مبنی بر راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک با اقلیم کردستان عراق از این درخواست استقبال می‌کنیم.

خاندوزی با اشاره به کمبود منابع انسانی و تجهیزاتی در گمرک کشور ادامه داد: با سازمان استخدامی کشور در خصوص مجوز استخدام و جذب پرسنل مکاتباتی انجام شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی چند روز پیش در مورد یارانه‌ها خبر از تدارک اصلاحیه‌ای روی بسته یارانه سال گذشته داد که گمانه‌زنی‌های زیادی را به دنبال داشت.

اما روز بعد در حالی احسان خاندوزی در حاشیه نشست هیات دولت در بین خبرنگاران حاضر شد که آب پاکی را روی تمام این گمانه‌ها ریخت و گفت که برای الگوی پرداخت یارانه‌ها فعلا هیچ عدد و تغییری نمی‌توان اعلام کرد.

خاندوزی همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت درباره الگوی پرداخت یارانه‌ها، اظهار کرد: «هیچ عدد و تغییری در روش تا زمانی که خود وزارت رفاه که مسئولیت تدوین الگوی یارانه‌ها را برعهده دارد، صورت ندهد نمی‌توان اعلام کرد. چرا که توقع ایجاد می‌کند و لازم است امر نهایی و بعد اعلام شود.»

یارانه چه تغییری می‌کند؟

مسعود میرکاظمی هم که چندی‌ست از سازمان برنامه و بودجه رفته، در فروردین ماه امسال درباره آخرین وضعیت اجرای کالابرگ در کشور طی سخنانی گفته بود که منابع لازم برای اجرای طرح آماده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

قرار هم بر این شد که یارانه کالابرگ همان یارانه نقدی باشد که مردم دریافت می‌کنند. البته اگر کسی بخواهد از کالابرگ استفاده کند، می‌تواند زودتر از حساب خود برداشت کند و در این بین منابع اضافه‌تری در نظر گرفته نشده است.

با تمام اینها، وزیر اقتصاد خبر داده که قرار است اصلاحیه‌ای بر بسته یارانه اعمال شود اما کماکان معلوم نیست الگوی پرداخت چه تغییری خواهد کرد؟ آیا قرار است کالابرگ جایگزین یارانه نقدی شود یا مبلغ یارانه نقدی از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان بیشتر خواهد شد؟ فعلا زمانی برای انجام و نوع اصلاحات اعلام نشده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار